رئیس‌ کل دادگستری لرستان:

با وجود تحریم‌ها، دستگاه‌های نظارتی اوضاع اقتصادی را به خوبی کنترل کرده‌اند

«جعفر بدری» گفت: با وجودی که خود آمریکایی‌ها می‌گویند سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور وضع کرده‌اند، هر کشور دیگری به جز ایران بود، تاکنون از پا درآمده بود، ولی دستگاه‌های نظارتی تاکنون اوضاع اقتصادی را به خوبی کنترل کرده‌اند و الان باید پشتبانی شوند و کار را ادامه دهند.
کد خبر: ۳۲۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ - 12December 2018

با وجود تحریم ها، دستگاه های نظارتی اوضاع اقتصادی را به خوبی کنترل کرده اندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «جعفر بدری» رئیس کل دادگستری لرستان، شامگاه سه‌شنبه (۲۰ آذر) در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان، اظهار داشت: دشمنان قسم خورده ما امروز با سلاح، سیاست، رسانه و اقتصاد به میدان آمده‌اند.

وی گفت: با وجودی که خود آمریکایی‌ها می‌گویند سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور وضع کرده‌اند، هر کشور دیگری به جز ایران بود از پا درآمده بود، ولی دستگاه‌های نظارتی تاکنون اوضاع اقتصادی را به خوبی کنترل کرده‌اند و الان باید پشتبانی شوند و کار را ادامه دهند.

بدری با بیان اینکه تورم در قسمت‌هایی است که قادر به نرخ‌گذاری نیستیم، افزود: در استان لرستان بالغ بر ۴۰ درصد فقر مطلق داریم؛ چرا که درآمد آن‌ها زیر یک تا ۱.۵ میلیون تومان است

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: هرکسی بخواهد بگوید در زمینه تنظیم اجاره‌بها می‌توانم طرح ارائه دهم، قابل قبول نیست؛ چرا که این موضوع قابل کنترل نیست، به‌عنوان مثال کسی پول پیش می‌گیرد و اجاره را کم می‌گیرد و یا برعکس و دولت نمی‌تواند در مناطق مختلف شهر نسبت به قیمت زمین و مسکن نرخ‌گذاری کند.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان مبنی بر عدم کنترل وضیعت بازار توسط ستاد تنظیم بازار در لرستان، تصریح کرد: ما یک قشر ضعیف داریم، یک قشر متوسط و یک قشر برخوردار که در لرستان فقط ۱۰ درصد مردم قشر برخوردار هستند.

بدری گفت: تنظیم بازار بر اساس آن قشر ضعیف نیست که بگوییم آن‌قدر قیمت‌ها را پایین بیاوریم که براساس میزان درآمد اقشار کم‌در آمد باشد، بر اساس امکانات قشر متوسط ما می‌توانیم قیمت‌ها را تنظیم کنیم.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: تعزیرات حکومتی برخی گزارشات گرانی را میدانی حل کرده است، الان دیگر شرایط به گونه‌ای نیست که برای رسیدگی به شکایات تشریفات ایجاد کنیم، مسائل باید میدانی حل شوند.

وی یادآور شد: باید برخورد‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنیم که فشار به صنعت‌گر، کشاورز و تولیدکننده وارد نشود.

بدری با بیان اینکه سیستم مناسبی برای توزیع گوشت نداریم، تصریح کرد، توزیع گوشت ارزان‌قیمت باید هدفمند باشد و اقشار آسیب‌پذیری که فشار مضاعف تحمل می‌کنند باید در اولویت باشد و کمیته امداد و بهزیستی متولی توزیع شوند.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: دادستان لرستان شخصاً به صورت میدانی وارد کار شده و با اداره تعزیرات وضعیت بازار را برررسی کرده است و به صورت غیرمحسوس هم وضیعت بازار بازرسی می‌شود.

وی فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در کنترل قیمت‌ها مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: از استاندار توقع داریم فروشگاه‌های زنجیره‌ای را توسعه دهند؛ چراکه همه چیزشان شفاف و قیمت‌ها مشخص است، بنابراین نتیجه بخش است و بازار را تنظیم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار