مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

پایگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در ایجاد فضای معنوی در یادمان شهدا دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: پایگاه‌های فرهنگی با فعالیت‌های متنوع از جمله برگزاری یادواره، مراسم مذهبی و مناسبتی در جوار مقبره شهدا نقش مهمی در ایجاد فضای معنوی ایفا کردند.
کد خبر: ۳۲۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 12December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، نشست اعضای هیأت امنای یادمان شهدای گمنام شهرستان اراک در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در این نشست نقش با اشاره به اهمیت بسیج مردمی در جنگ تحمیلی اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی همه اقشار مردم در صحنه‌های جنگ حضور پیدا کرده و با رشادت و مقاومت در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: 58 یادمان شهدای گمنام در سطح استان مرکزی وجود دارد و این یادمان‌ها در اداره و سازمان دانشگاه حوزه علمیه است.

مشایخی تصریح کرد: در سطح شهر اراک 3 یادمان شهدای گمنام در «کوه نورالشهدا»، «بهشت‌زهرا» و «موزه دفاع مقدس» وجود دارد که کار ترمیم یادمان شهدای بهشت زهرا به 30 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

پایگاه های فرهنگی نقش مهمی در ایجاد فضای معنوی در یادمان شهدا دارند

این مسئول با اشاره به برنامه‌های عمرانی کوه نورشهدا تصریح کرد: خوشبختانه در کنار مقبره شهدا حسینیه‌ احداث شده، اما برای توسعه این منطقه فعالیت‌های عمرانی و اعتباری از جمله ایجاد آب و برق، تأمین بودجه برای ظریف‌کاری حسینیه، یک دستگاه پیکو برای بهبود جاده و صاف کردن محوطه نیاز است.

مشایخی ایجاد پایگاه فرهنگی یادمان شهدا در این سه یادواره را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: پایگاه‌های فرهنگی با فعالیت‌های متنوع از جمله برگزاری یادواره، مراسم مذهبی و مناسبتی در جوار مقبره شهدا نقش مهمی در ایجاد فضای معنوی ایفا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: فاز اول مرکز فرهنگی استان مرکزی با پیشرفت 70 درصدی در بهمن‌ماه سال جاری همزمان با 5 استان دیگر در سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

در ادامه این نشست پیرامون نواقص موجود در مسیر توسعه عمرانی و فرهنگی یادمان‌های شهدای کلان‌شهر اراک بخصوص قله نورالشهدا (میعادگاه شهدا) بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها