نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماز جمعه محل بیداری برای مومنان و توبیخی برای منافقان است

آیت‌الله «سید احمد میر عمادی» گفت: دشمن می‌خواهد نماز جمعه خلوت باشد، ولی نگذارید نماز جمعه خلوت شود، چون نماز جمعه محل بیداری برای مومنان و توبیخی برای منافقان است.
کد خبر: ۳۲۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ - 13December 2018

نگذارید نماز جمعه خلوت شودبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» در مراسم معارفه امام جمعه شهر «معمولان»، اظهار داشت: برپایی نماز جمعه در شهر «معمولان» از اولین کار‌هایی است که ما انجام دادیم که امروز از استقبال مردم ولایت‌مدار این شهر تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: حضرت علی (ع) وقتی «مالک» را برای والی «مصر» معرفی کرد، به او گفت: ۲ چیز را فراموش نکن یکی خداوند و دیگری مردم را، اگر رابطه مردم با خداوند اصلاح شود خداوند رابطه با مردم را اصلاح می‌کند، چون انسان باید رابطه‌اش با خداوند را اصلاح کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: برپایی نماز یاد خداست، یاد خدا آرام‌بخش دل‌هاست و نماز جمعه بر اساس آیات قرآن کریم ذکر‌الله است که باید به نماز جمعه اهمیت بدهیم، چون نماز جمعه مهم‌ترین پایگاه دین است.

وی با اشاره به این‌که نماز جمعه سنگر مستحکم دین در برابر دشمنان است، بیان کرد: دشمن می‌خواهد نماز جمعه خلوت باشد، ولی نگذارید نماز جمعه خلوت شود، چون نماز جمعه محل بیداری برای مومنان و توبیخی برای منافقان است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: در نماز جمعه منافق، کافر، دشمن و استکبار جهانی باید رسوا شود و این خاصیت نماز جمعه است ما امروز نماز جمعه را محور ارزش‌های دینی یاد می‌کنیم که نعمت بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان به رفع مشکلات مردم توجه جدی داشته باشند، چون سیلاب در شهرستان پلدختر خسارات زیادی به بار آورده که امیدوارم در جلسه‌ای که امروز با حضور رئیس بحران کشور برگزار می‌شود یک تصمیمی گرفته شود تا بخشی از مشکلات مناطق سیل زده برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: رویکرد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور این است که ائمه جمعه‌ای انتخاب شود که مردمی باشد و با مردم و در کنار مردم بوده و درد آن‌ها را احساس کند، نه اینکه دیواری و حصاری بین او با مردم کشیده شود و از مردم فاصله بگیرد.

وی اظهار داشت: از زمان غیبت کبری امام زمان (عج) تا کنون، تکیه مردم به روحانیت بوده است و امروز هم روحانیت ملجأ و پناهگاه مردم است که امام جمعه باید از این ظرفیت استفاده کرده و مشکلات مردم را بیان کند و از مسئولان بخواهد مشکلات را برطرف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار