نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اقامه نماز باید با عدالت‌خواهی و دوری از فاصله طبقاتی همراه باشد

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» گفت: اقامه نماز باید با عدالت‌خواهی و دوری از فاصله طبقاتی همراه باشد و فقط جهت رفع تکلیف نباشد.
کد خبر: ۳۲۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ - 13December 2018

اقامه نماز باید عدالت خواهی و دوری از فاصله طبقاتی به همراه داشته باشدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان قزوین، امروز (پنج‌شنبه) در چهارمین اجلاس استانی نماز که در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با قدردانی از برگزارکنندگان این اجلاس، اظهار داشت: برخی از ما فرهنگ اقامه نماز را با نگاهی عوامانه ترجمه می‌کنیم و احساس می‌کنیم همین که ایستادیم و نماز خواندیم تمام شده است و ما دیگر کارمان را انجام داده‌ایم و دیگر مسئولیتی در مقابل نماز نداریم که این درست نیست.

وی افزود: ترجمه واقعی اقامه نماز همان کاری بود که امام حسین (ع) در روز عاشورا انجام داد که با تحقق عدالت و اجرای امر به معروف و نهی از منکر به آن معنا بخشید.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: معنای واقعی برگزاری نماز و نماز جماعت را باید به چشم دید، زمانی که ما به مراسم اقامه نماز آمده‌ایم تا زمانی که از مراسم خارج بشویم باید تحولی در ما حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیات قرآن، بیان کرد: در قرآن آمده است که نماز ستون دین است، بله نماز ستون دین است و ما هم‌اکنون فقط ستون را بنا کرده‌ایم و باید این ستون دارای باری هم باشد و ستون خالی بی‌فایده است و باید اعمال ما را در نماز این ستون نگه دارد.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: اقامه نماز باید با عدالت‌خواهی و دوری از فاصله طبقاتی همراه باشد و فقط جهت رفع تکلیف نباشد.

وی در ادامه با برشمردن آثار و برکات اقامه نماز در جامعه، تأکید کرد: از بین رفتن فاصله فقیر و غنی، وجود عفت و حیا در جامعه، اخلاق و رعایت کرامت انسانی و دوری از غفلت، از برکات اقامه نماز است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار