مسئول مرکز تحقیقات و جهاد خودکفایی پایگاه هوایی شهید «حسینی»:

هر فروند هواپیمایی «کوثر» معادل 7.5 میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد

«حسین شاهبیکی» با اعلام اینکه هر فروند هواپیمایی که می سازیم معادل 7.5 میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد، یادآور شد: اینکه ما خودباوری را باور نداشته باشیم از هدف‌ها و نقشه‌های دشمنان است.
کد خبر: ۳۲۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ - 13December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سرهنگ «حسین شاهبیکی» مسئول مرکز تحقیقات و جهاد خودکفایی پایگاه هوایی شهید «حسینی» امروز در جشنواره تقدیر از فعالین دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی در بیرجند، اظهار داشت: در دی ماه 58 همافر «عطاءالله بازرگان» پیشنهادی را برای تحقیقات هوایی محضر رهبری برد و از آن به بعد واحد تحقیقات در نیروهوایی ایجاد شد.

وی افزود: بعد از چهار سال و نتیجه خوبی که ایجاد شد، رهبری دستور ایجاد معاونت جهاد خودکفایی در نیروهای مسلح سه گانه ارتش را دادند.

مسئول مرکز تحقیقات و جهاد خودکفایی پایگاه هوایی شهید حسینی تضریح کرد: این فرمان هوشمندانه در راستای خودباوری نیروهای ارتشی بسیار مهم بود و از آن به بعد عملکرد جهاد خودکفایی در نیروهای سه گانه ارتش را در سه دهه تقسیم می کنیم.

شاهبیکی با اشاره به اینکه دهه اول جهادخودکفایی مربوط به راه اندازی تجهیزاتی که در جنگ صدمه دیده بودند، بود، گفت: در دهه دوم، ایجاد انقلاب ساخت شبیه سازهای پروازی ایجاد شد.

وی مطرح کرد: امروز با کمال افتخار اعلام می کنیم که هیچ هواپیمایی نیست که شبیه ساز نداشته باشد و حتی در ساخت اقلام و قطعات مورد نیاز به خودکفایی رسیده ایم و ارزی که برای خرید بسیاری اقلام خرج می شود امروز حفظ می شود.

مسئول مرکز تحقیقات و جهاد خودکفایی پایگاه هوایی شهید حسینی عنوان کرد: در دهه سوم در تولید پرنده اعلام خودکفایی کردیم که در سال 88 هواپیمای شکاری «صاعقه»، در سال 93 «صاعقه 2» و در سال 97 هواپیمایی شکاری بمب افکن «کوثر» رونمایی شد.

شاهبیکی با بیان اینکه شرکت های تامین کننده قطعات داخلی هستند که با تکا به نیروی داخلی و سرمایه گذار داخلی نیازهای مرتبط را برآورده می کنند، گفت: در همین زمینه از 50 درصد قطعات در صاقه 2 به 75 درصد در کوثر رسیدیم.

وی با اعلام اینکه هر فروند هواپیمایی که می سازیم معادل 7.5 میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد، یادآور شد: اینکه ما خودباوری را باور نداشته باشیم جز هدف ها و نقشه های دشمنان است.

مسئول مرکز تحقیقات و جهاد خودکفایی پایگاه هوایی شهید حسینی خاطرنشان کرد: یک نمونه خودباوری شکوفایی شده راه اندازی خط تولید هواپیمایی کوثر است.

شاهبیکی با بیان اینکه کوثر فقط یک اسلحه جنگی داخلی نبود، بیان داشت: اشتغالزایی، کارآفرینی، کسب تجربیات و موضوعات دیگر از جمله فواید بسیاری است که به دنبال دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با جدیت بیشتر در امر تحقیق و پژوهش، زمینه رشد و شکفایی بیش از پیش به ارمغان بیاوریم و برای ایرانی سربلند قدم برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار