محسن رضایی در نشست خبری:

لایحه مبارزه با پولشویی نیاز به اصلاح دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لایحه مبارزه با پولشویی داخلی است و ربطی به خارج ندارد؛ ما این قانون را از گذشته داشته‌ایم که باید مجلس در مواردی آن را اصلاح کند.
کد خبر: ۳۲۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ - 15December 2018

لایحه مبارزه با پولشویی نیاز به اصلاح داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام (امروز شنبه 24 آذرماه) در نشست خبری درباره نحوه بررسی لایحه مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص، اظهار داشت: مجمع بررسی لایحه مبارزه با پولشویی را آغاز کرده و امروز هم در جلسه مفصلی بخشی از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این لایحه ربطی به لوایح خارجی مثل CFT یا پالرمو ندارد، بلکه یک لایحه داخلی است که قانونش 10 سال پیش در ایران وجود داشته و اخیرا دولت با ارسال لایحه‌ای به مجلس درصدد اصلاح آن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اینکه برخی‌ها می‌گویند ما در داخل کشور قانون مبارزه با پولشویی نداریم کذب است؛ چراکه از 10 سال پیش چنین قانونی مصوب و به اجرا گذاشته شده است، دولت و دستگاه‌های دیگر در راستای مبارزه با پولشویی اقداماتی انجام داده‌اند و در بخش‌هایی نیز به نتیجه رسیده‌اند.

رضایی درباره جزئیات جلسه امروز مجمع، گفت: در جلسه امروز اعضای مجمع مقرر کردند، مجلس ماده (یک) لایحه در مورد «منشاء جرم » را اصلاح کند.

وی در خصوص زمان بررسی لایحه CFT نیز تصریح کرد: هنوز این لایحه به دست ما نرسیده است اما مردم مطمئن باشند در بررسی آن منافع ملت و نظام را معیار قرار می‌دهیم و نظر همه کارشناسان مرتبط را جویا خواهیم شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار