مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی :

انقلاب اسلامی محصول وحدت علم و دین و حوزه و دانشگاه است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی محصول وحدت علم و دین و حوزه و دانشگاه است و پایگاه انقلابیون در دانشگاه تهران مجلس و محفل روحانیون انقلابی بود و آنها توانستند پیروزی انقلاب اسلامی را شکل دهند.
کد خبر: ۳۲۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ - 19December 2018

انقلاب اسلامی محصول وحدت علم و دین و حوزه و دانشگاه استحجت‌الاسلام «مهدی ایمانی مقدم» مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس از اراک اظهار داشت: حوزه نماد دین و اخلاق، و دانشگاه نماد علم است البته در حوزه علم و در دانشگاه اخلاق نیز وجود دارد، اما این‌ها نماد دانشگاه و حوزه است. هر کجا علم و دین و اخلاق با هم بودند منشا خیر و سعادت شدند و هر جا این دو از هم جدا شدند مظهر جنایت و کجی شدند.

ایمانی‌مقدم گفت: در قرون وسطا دین بود، اما آنها با علم ستیز داشتند و موجب مشکلات شدند. در جنگ‌های جهانی علم بود اما اخلاق و دین حذف شد و منجر به آن جنایات شد. در عصر حاضر داعش و جریانات تکفیری و سلفی حرف از دین می‌زنند، اما با اخلاق و علم میانه‌ای ندارند و مظهر جنایت شدند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی ادامه داد: انقلاب اسلامی محصول وحدت علم و دین و حوزه و دانشگاه است و پایگاه انقلابیون در دانشگاه تهران مجلس و محفل روحانیون انقلابی بود و آنها توانستند پیروزی انقلاب اسلامی را شکل دهند.

وی گفت: در دفاع مقدس هم وقتی که روحانیت با متحصصین دانشگاهی کنار هم قرار گرفتند آن حماسه بزرگ را رقم زدند و توانستند 8 سال دفاع مقدس را مدیریت کنند و در کل هر جا این دین و علم با هم بودند موجب سعادت و شکوفایی شدند.

ایمانی مقدم گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یک تفکر مبنایی است و بنیاد تفکر اسلام هم بر اساس همین وحدت است چرا که علم هم مثل دین قداست دارد و عمل عالمانه در دین ما بالاترین عبادت‌هاست لذا در جامعه اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه نه یک تاکتیک بلکه یک راهبرد است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی تصریح کرد: همه کجی‌ها از آنجا شروع می‌شود که ما یا متخصصین کم تعهد داشته باشیم یا متعهدین کم تخصص که این باعث ایجاد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهند شد و حل مشکلات و معضلات اجتماعی با همین وحدت حوزه و دانشگاه میسر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار