مصری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

برخی مسئولین درک صحیحی از کارکرد اقتصاد مقاومتی ندارند/ بیکاری جوانان مهم‎ترین معضل کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کاهش مشکلات کشور تلاش همه‌جانبه مسوولان شرط اصلی است، گفت: برخی مسئولین نه تنها درک صحیحی از معنا و کارکرد اقتصاد مقاومتی ندارند، بلکه برای تحقق اهداف و اجرایی شدن سیاست‌های آن هم اقدام موثری انجام ندادند.
کد خبر: ۳۲۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ - 01January 2019

/«عبدالرضا مصری» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به وضعیت نامساعد اقتصادی کشور، اظهار داشت: شعارهای سال که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری می‌شوند، اگر مورد توجه ویژه مسوولان قرار می‌گرفت، ما امروز شاهد چنین معضلاتی در عرصه‌های مختلف کشور از جمله عرصه اقتصاد نبودیم.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای اصلی رهبری برای برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی کشور است، افزود: عده‌ای نه تنها درک صحیحی از معنا و کارکرد اقتصاد مقاومتی ندارند، بلکه برای تحقق اهداف و اجرایی شدن سیاست‌های آن هم اقدام موثری نکردند، که اگر در گفتار برخی مسوولان اقدام و عمل وجود داشت مشکلات کشور روز به روز کاهش پیدا می‌کرد.

مصری با اشاره به دغدغه‌های مردم در زمینه اقتصادی،‌ بیکاری را یکی از چالش‌های بزرگ خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: مشکل بیکاری در شهرهای مرزی کشورمان به مراتب بیشتر مشاهده می‌شود و همین امر باعث شده تا جوانان برای امرار معاش به پدیده شومی همچون قاچاق متوسل شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سالانه 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: وقتی اراده‌ای قوی برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد، چگونه می‌توانیم بگوییم که با تمام قوا از تولیدکنندگان بومی حمایت می‌کنیم.؟!

وی کاهش مشکلات اقتصادی کشور را در گرو برنامه‌ریزی‌های جامع دولتمردان، حضور مسوولان کارآمد در میدان و تلاش و اراده قوی آن‌ها دانست و گفت: هیچ مشکلی در کشور حل نمی‌شود مگر با کار جهادی مسوولان؛ لذا کسانی که گمان می‌کنند باید برای بهبود وضعیت موجود از غربی‌ها کمک گرفت، نسبت به ظرفیت‌های بالقوه داخلی غافل هستند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار