مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد؛

رهبر انقلاب عنایت ویژه ای به عرصه مکتوبات دفاع مقدس دارند

«محمدرضا فخر» گفت: رهبر انقلاب عنایت ویژه ای به عرصه مکتوبات در دفاع مقدس دارند و توجه ایشان در ذیل کتاب های دفاع مقدس موثر بوده است
کد خبر: ۳۲۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 03January 2019

رهبر انقلاب عنایت ویژه ای به عرصه مکتوبات در دفاع مقدس دارندبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در اختتامیه جشنواره جایزه ادبی یوسف و جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: وظیفه ماست که از شهدا و خانواده آنها تقدیر و یاد کنیم و این قدرشناسی را به جهت این امنیت مثال زدنی در کشور که به واسطه خون شهدا شامل حال ما شده است، داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه جایزه ادبی یوسف چند سالی است که در بنیاد حفظ آثار کشور و استان شکل گرفته است، بیان داشت: رهبر انقلاب عنایت ویژه ای به عرصه مکتوبات در دفاع مقدس دارند و توجه ایشان در ذیل کتاب های دفاع مقدس موثر بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: به همین جهت در بنیاد به جهت گرامی داشت یاد و خاطره همه جان برکفانی که در دفاع مقدس جانبازی کردند، ادبیات دفاع مقدس به جد درد دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

فخر با بیان اینکه به واسطه کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی بیش از 130 جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت به چاپ رسید و در اختیار مردم قرار گرفت، عنوان کرد: در این کنگره بزرگوارانی در عرصه قلم فرسایی وارد شدند.

وی درخصوص جایزه ادبی یوسف مطرح کرد: وجه تسمیه این اسم و جایزه به شهید «یوسف شاه مرادی» برمی گردد که از شهدای فاع مقدس بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: انشاالله بتوانیم در سنوات آینده این جشنواره ادبی را در استان خراسان جنوبی با استقبال، عظمت و شکوه بیشتری برگزار کنیم.

فخر با بیان اینکه در استان خرارسان جنوبی با توجه به سبقه فرهنگی استان می توانیم جایگاه خوبی را در داستان کوتاه به خصوص دفاع مقدس داشته باشیم، گفت: در این مسیر همت همه افرادی که دست به قلم دارند را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه جالب ترین و تاثیرگذارترین جلساتی که در محضر رهبری تشکیل می شود جلساتی است که در آن شاعران شعرخوانی می کنند، یادآور شد: شاعران در این دیدارها بارها مورد تشویق قرار گرفتند و ایشان را تحت تاثیر قرار دادند و اشک ایشان را جاری کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: در این حوزه در استان خراسان جنوبی کارهای بسیاری خوبی انجام دادیم و امسال هم شعرهای خوبی داشتیم و همه غنی و پرمحتوا بوده است.

فخر در پایان به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: یکی از نامه های تاثیرگذاری که به دست من رسید نامه ای بود که خبر تولد فرزندم را به من داد و در آن برادرم که دستی بر شعر دارد، با شعر برای من این نامه را نوشته و خبرش را داده بود.

وی با بیان اینکه شعر حلاوت و شیرینی را برای همیشه در ذهن انسان ماندگار می کند، خاطرنشان کرد: انشالله بتوانیم در راستای ترویج شعر دفاع مقدس از زحمات دوستان بهره مند شویم و اشعار خوبی به مخاطبین در سطح کشور ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار