لاریجانی مطرح کرد؛

فرهنگ اصیل ایران برگرفته از تفکرات دینی/ آمریکا با اعتقادات و مبانی دینی ما مشکل دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام (ره)، آیت‌الله مدرس، آیت‌الله کاشانی و علمای صدر مشروطه از مصلحان واقعی بودند، گفت: بطن فرهنگ ملت ایران، تفکر دینی و تعلق به میراث گرانقدر عصمت و طهارت (ع) است.
کد خبر: ۳۲۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ - 09January 2019

فرهنگ اصیل ایران برگرفته از تفکرات دینی/ آمریکا با اعتقادات و مبانی دینی ما مشکل داردبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ دی ماه)، ضمن گرامیداشت حماسه قیام ۱۹ دی سال ۵۶ مردم قم، اظهار داشت: امروز سالروز قیام مردم غیور قم در سال ۵۶ است که پس از اهانت وقیحانه برخی از مسوولان رژیم شاهنشاهی به ساحت مقدس مردم انقلابی قم، آنان به منزل مراجع عظام رفتند و با شعار‌های انقلابی، صحنه سیاسی و اجتماعی قم را به میدان مبارزه با رژیم سفاک پهلوی تبدیل کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: همین حضور آگاهانه، مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی و منجر به آگاهی بخشی و بیداری و همچنین جوشش جدید انقلابی در سایر استان‌ها شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در کالبدشکافی این قیام و سایر قیام‌های صدساله اخیر در ایران، می‌توان به این نکته دست یافت که بطن فرهنگ ملت ایران، تفکر دینی و تعلق به میراث گرانقدر عصمت و طهارت است.

لاریجانی تأکید کرد: هر گونه اصلاحات سیاسی و اجتماعی اگر بر ستون‌های تفکر دینی چه از نوع ایجابی و چه از نوع سلبی استوار شود، به دلیل باور‌های عمومی اجتماعی موفق خواهد بود، اما در غیر این صورت نمی‌تواند در توده‌ها تأثیری گذاشته و حرکت آفرین باشد.

وی با بیان اینکه این نکته اساسی همواره مورد توجه مُصلحان واقعی در تاریخ ایران بوده است، تصریح کرد:، اما «سلاطین جور» به دلیل عدم لیاقت و نداشتن درک درست جامعه شناختی، گاه با این فرهنگ مبارزه کردند به گونه‌ای که چه رضاخان و چه محمدرضا این درد را نداشتند و به جای آن تکیه بر آمریکا و انگلیس کردند و به خود و کشور لطمات جبران ناپذیری زدند.
لاریجانی گفت: برخی گروه‌های سیاسی مخصوصا مارکسیسم‌ها با گرته برداری از سایر قیام‌ها که متناسب با شرایط سایر کشور‌ها بود، مسیری را طی کردند که توفیق نیافتند.

وی ادامه داد:، اما امام (ره)، آیت الله مدرس، آیت الله کاشانی و علمای صدر مشروطه از مصلحان واقعی بودند که با شناخت درست از صحنه اجتماعی، مبنای حرکت خود را بر تفکر دینی و البته روشن بینانه قرار دادند و نتیجه آن انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

لاریجانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی غربی‌ها تصریح کرد: ریشه و اساس تغییرات و اصلاحات واقعی منوط به رونق بخشی به تفکر دینی و اعتقادی است؛ لذا در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان باید استوار و ثابت قدم بود.

وی با اشاره به خصومت‌های آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی گفت: علت اصلی دشمنی دولتمردان آمریکایی با مبانی دینی کشورمان است که این تفکرات و اعتقادات دینی ما برگرفته از تفکرات و میراث گرانقدر خاندان عصمت و طهارت است؛ لذا ملتی که فرهنگ حسینی و علوی دارد، تحت هیچ شرایطی زیر بار مشکلات کم نمی‌آورد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار