امام‌جمعه موقت خرم‌آباد مطرح کرد؛

قیام 19 دی قم، حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر گفت: قیام خونین مردم قم در 19 دی نقطه عطفی در تاریخ کشور ایران است.
کد خبر: ۳۲۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸ - 04January 2019

قیام خونین مردم قم در 19 دی نقطه عطفی در تاریخ کشور ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته این شهر، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در این هفته، اظهار داشت: 15 دی‌ماه شهادت چندتن از سرداران همچون ستاری است، این شهیدان با خون خود از امنیت و عزت کشور دفاع کردند.

وی با اشاره به 17 دی‌ماه سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: حجاب یک ارزش و از واجبات دینی است در همین راستا در قرآن سفارش به شرم، حیا، عفت و پاکدامنی مردان و زنان شده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه استکبار برای کشف حجاب در ترکیه و ایران نقشه کشیده که در ترکیه موفق ولی در ایران موفق نشده‌ است، افزود: هدف آن‌ها ارزش‌زدایی، مبارزه با نمادهای دینی و دین‌زدایی، جایگزین کردن ارزش‌های غربی به جای ارزش‌های دینی و همچنین عفت و پاکدامنی از جامعه گرفتن، رواج روابط نامشروع در بین جوانان، غیرت‌زدایی و تحمیل هزینه‌های گزاف جهت خود آرایی و آرایش کردن برای حضور در جامعه است.

شمسی‌فر با تأکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند با رواج بدحجابی، زنان را در اختیار خود قرار دهند اما اسلام می‌خواهد اگر زن کرامت دارد به خاطر شخصیت انسانی مورد احترام باشد، عنوان کرد: استحکام کانون خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن از مهم‌ترین اثرات حجاب است، ولی دشمنان می‌خواهند همان گونه که خانواده‌ها در غرب دچار فروپاشی شده‌اند خانواده‌های ایرانی نیز دچار فروپاشی شوند.

وی با اشاره به مناسب‌های چهارشنبه 19دی‌ماه تصریح کرد: 19 دی‌ماه علاوه بر شهادت سردار احمد کاظمی، سالروز عملیات با عظمت کربلای 5 است که دستاوردهای عظیمی برای کشورمان داشت و شکست سنگینی برای دشمنان بود که زمینه‌ساز این عملیات، کربلای 4 بود که دلاورمردان خطه لرستان زمینه را برای کربلای 5 فراهم کردند.

خطیب نمازجمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره قیام خونین مردم قم در 19 دی‌ماه افزود: قیام خونین مردم قم در 19 دی نقطه عطفی در تاریخ کشور ایران است؛ چراکه ساواک با منتشر کردن مقاله‌ای قصد اهانت و تضعیف امام خمینی (ره) را داشت. اما مردم با شناخت صحیح از دشمن به موقع قیام کردند که زمینه‌ساز قیام‌های دیگر در سراسر کشور و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

شمسی‌فربا اشاره به بیانات معظم رهبری در رابطه با ادعای آمریکا مبنی بر اینکه ایران باید منطقه را ترک کند، گفت: مقام معظم رهبری در پاسخ به آمریکا فرمودند آن کسی که باید خارج شود شما هستید نه جمهوری اسلامی؛ چراکه این منطقه خانه ما است نه شما و حضورتان برای نقشه‌های فتنه‌انگیزتان است و بدانید آمریکا و برخی کشورهای نظیر آن پایشان از منطقه قطع خواهد شد و امروز شاهد هستیم رئیس جمهور آمریکا دستور خروج نیروهای خود از افغانستان و کاهش حمایت از عربستان را داده است بر همین اساس آن‌ها که می‌خواستند ایران، منطقه را ترک کند اما خودشان از منطقه خارج شدند.

وی با اشاره به 20 دی‌ماه سالروز شهادت امیر کبیر، گفت: ایمان، اخلاص، خدمت خالصانه به مردم، مسوولیت‌پذیری، استکبار‌ستیزی و تلاش برای بیرون راندن استکبار از کشور و همچنین حفظ استقلال و عزت کشور از جمله ویژگی‌هایی است که سبب ماندگار شدن امیر کبیر شده است و همیشه از او به نیکی یاد می‌شود.

شمسی‌فر با بیان آینکه مسوولان باید خودشان را آماده پاسخگویی کنند، افزود: مسوول یعنی کسی که مورد سوال قرار خواهد گرفت و روز قیامت سوال کننده خداوند و پاسخ دهنده مسوول است و در این راستا حضرت امیرالمومنین (ع) در حکم خود به یکی از کارگزاران خود می‌فرمایند «پست و مقام برای تو طعمه نباشد بلکه امانت الهی بر گردن تو است».

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: اگر کسی مسوولیت را برای خدمت خالصانه و خدمت به مردم می‌خواهد و نه پول، ثروت و شهرت دنیوی خوشا به حال این مسوول که انجام وظیفه برای او عبادت است، ولی چنانچه فردی با پارتی‌بازی مسوولیتی برعهده گرفته و توان انجام این مسوولیت را ندارد، بد به حال این مسوول برای دادگاهی که در روز قیامت در پیش خواهد داشت.

وی با انتقاد از وضعیت بیمه تکمیلی جانبازان اظهار داشت: مسوولان باید بدانند میز، پست و مقامی که دارند مرهون فداکاری و ایثار این جانبازان و خون شهداست؛ اگر این جانبازان و شهدا نبودند این میز و مقام در دست شما نبود بر همین اساس باید در راستای کاهش مشکلات جانبازان اقدام جدی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار