عصر امروز رخ داد؛

جزئیات زمین لرزه 5.9 ریشتری در گیلانغرب/ تاکنون خسارتی گزارش نشده است

زمین لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، «گیلانغرب» را در استان کرمانشاه به لرزه درآورد.
کد خبر: ۳۲۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ - 06January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از فارس، زمین لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، «گیلانغرب» را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت 17:15 دقیقه و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

بنا بر گزارش‌های دریافتی، این زمین لرزه در استان ایلام و حلبچه و زریان کردستان عراق و در نجف اشرف نیز حس شده است.

پس از این زمین‌لرزه، 2 پس‌لرزه به وقوع پیوست؛ پس‌لرزه اول با قدرت 4.1 و پس‌لرزه دوم در ساعت 17:24 دقیقه با قدرت 3.8 ریشتر در مرز مشترک ایران و عراق به وقوع پیوست.

تاکنون گزارشی در خصوص آسیب‌های احتمالی این زمین‌لرزه مخابره نشده، اما رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام پنج تیم ارزیاب به منطقه خبر داده است.

سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سیما، تصریح کرد: کانون زلزله در منطقه‌ای خالی از سکنه بوده، اما با توجه به تاثیرپذیری روستا‌های اطراف، تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

زلزله تا این لحظه خسارات جانی و مالی نداشته است

مدیرکل بحران استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص این زلزله عنوان کرد: شهر سومار در 23 کیلومتری شهر گیلانغرب مرکز زلزله 5/9 دهم ریشتری غروب امروز بوده است. این زلزله در ساعت 17:11 به وقوع پیوست که خوشبختانه هیچ مورد تلفات انسانی، اعم از فوتی و یا حتی زخمی نداشته‌ایم.

بالایی افزود: هیچگونه قطع خدمات و یا قطعی آب، برق، گاز و خطوط تلفن در این منطقه ایجاد نشده و شرایط کاملا عادی در منطقه حاکم است.

آب شرب شهرستان گیلانغرب گل آلود است/ 2 تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گیلانغرب نیز دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: در پی زلزله 5.9 ریشتری عصر امروز در شهرستان گیلانغرب بلافاصله جلسه مدیریت بحران در این شهرستان تشکیل شد.

عباسی افزود: 2 تیم ارزیاب جمعا برای بررسی به مسیر 15 کیلومتری گیلانغرب اعزام کرده‌ایم و تا این لحظه گزارشی به جز گل آلود بودن آب شرب، مخابره نشده است؛ وضعیف آب تصفیه‌خانه شهرستان گیلانغرب نیز در دست بررسی است.

در سرپل‌ ذهاب و قصرشیرین شرایط عادی است

رئیس جمعیت هلال احمر سرپل ذهاب نیز از عادی بودن شرایط این شهرستان خبر داد و گفت: در شهرستان سرپل ذهاب تا کنون هیچ گونه تخریب و یا مصدومیت اعلام نشده است و وضعیت فعلاً طبیعی و عادی است.

حیدری ادامه داد: زلزله در مرز سوسمار و شهرستان گیلانغرب بیشتر احساس شده و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی موضوع هستند.

فرماندار قصرشیرین هم از نبود خسارت و تلفات انسانی خبر داد و به خبرنگار فارس گفت: مرکز این زلزله "مندلی" در مرز مشترک ایران و عراق بوده است، با وجود اینکه زمین لرزه در این شهرستان شدیداً حس شد، اما خوشبختانه تا این لحظه تلفات انسانی و خسارت مالی گزارش نشده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها