جعفری در دیدار با جانباز ارمنی «وارطانیان»:

جامعه ارامنه در دفاع مقدس نقش بسیار ممتازی را ایفا کردند

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: جامعه ارامنه در دفاع مقدس نقش بسیار ممتازی را ایفا کردند که ۱۲ آزاده  و ۱۰۵ شهید را در دفاع از انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان تقدیم کردند.
کد خبر: ۳۲۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ - 08January 2019

جامعه ارامنه در دفاع مقدس نقش بسیار ممتازی را ایفا کردندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه با معاونان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و «اسکندر اسکندریان» نماینده شورای خلیفه گری ارامنه ایران، امروز دوشنبه ۱۷ دی به مناسبت سال نو میلادی و به منظور قدردانی از خانواده اسرا و شهدای دفاع مقدس به دیدار یکی از جانبازان آزاده ارامنه رفتند.

در ابتدای این دیدار جعفری ضمن تبریک سال نو میلادی و ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) اظهار داشت: آثار هنری آزاده جانباز وارطانیان تجلی عزت و اقتدار ملت ایران به ویژه آزادگان عزیز در دوران اسارت است و ما به وجود این عزیزان افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: جامعه ارامنه در دفاع مقدس نقش بسیار ممتازی را ایفا کردند که ۱۲ آزاده  و ۱۰۵ شهید را در دفاع از انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان تقدیم کردند.

جعفری با اشاره به تحمل رنج‌ها و سختی‌های دوران اسارت توسط آزادگان صبور و غیور، تأکید کرد: شهدا و آزادگان نه تنها عزت را برای مردم ایران بلکه برای جهان اسلام و تاریخ به ارمغان آوردند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خطاب به خانواده آزاده و جانباز وارطانیان بیان داشت: شما از خیل هنرمندان متعهدی هستید که در کنار مجاهدت‌ها، از ابزار خود نیز برای تحکیم ارزش‌های دفاع مقدس استفاده می‌کنید. ان‌شاالله تمهیداتی فراهم خواهد شد که موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از توانایی شما در این عرصه بیشتر استفاده کنید.

وی افزود: ما پیش بینی کردیم آثار زیبای شما از تمثال شهدای ارامنه را برای اهداء به خانواده‌های آن‌ها داشته باشیم و برای تبیین نقش ارامنه در دفاع مقدس یکی از آثار  فاخر جانباز آزاده وارطانیان را به عنوان سمبل در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نگهداری کنیم.

بنا بر این گزارش، سمیک وارطانیان از آزادگان سرافراز ارامنه کشورمان است که در ۲۱ تیر سال ۶۷ در چنگال دشمن بعثی اسیر شد و ۲۷ ماه در اسارت بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها