مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

کتاب نقش ارامنه استان مرکزی در دفاع مقدس به چاپ می‌رسد

«داوود کرمی» گفت: کتاب «یاران ایران زمین» با موضوع نقش ارامنه استان مرکزی در دفاع مقدس آماده چاپ است و ان‌شاءالله در دهه فجر امسال رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ - 10January 2019

کتاب «یاران ایران زمین» با موضوع نقش ارامنه استان مرکزی در دفاع مقدس به چاپ می رسد«داوود کرمی» مدیر هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به تدوین کتاب «یاران ایران زمین»، اظهار داشت: کتاب «یاران ایران زمین» به رشادت‌ها و فداکاری‌های ارامنه استان مرکزی در دفاع مقدس می‌پردازد و شهدا و جانبازان این اقلیت‌ دینی را در استان معرفی می‌کند.

وی افزود: این کتاب در ۱۸۶ صفحه طراحی شده است که در فصل اول آن به معرفی اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران پرداخته شده است و فصل دوم در مورد ارامنه استان مرکزی است.

کرمی ادامه داد: فصل سوم این کتاب نیز در مورد شرکت ارامنه در رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس و فصل چهارم در مورد استقبال ارامنه اراک از گروه‌های حامل کمک‌های مردمی ارامنه به جبهه‌ها است و در نهایت در فصل پنجم به معرفی شهدا و جانبازان و رزمندگان ارمنی استان می‌پردازد.

وی گفت: در این کتاب همچنین اسناد و عکس‌های مربوط به فعالیت‌های این عزیزان به صورت مستند وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تصاویر کلیسای اراک، تصاویر استقبال از کمک‌های ارامنه، تصاویر شهدا و جانبازان و سایر ایثارگران ارمنی استان را مشاهده کرد.

مدیر هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: گردآورندگان این کتاب «جواد فرجی» و «مطهره مشایخی» هستند که بعد از پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوان توانستند اسناد و اطلاعات موجود در کتاب را جمع‌آوری کنند.

کرمی گفت: ان‌شاءالله این کتاب در دهه فجر امسال رونمایی شده و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها