ماجرای بی احترامی به آثار شهدای موزه امامزاده علی اکبر (ع) چیذر؛

سهل انگاری در نگهداری از آثار شهدا در یک موزه! + عکس و فیلم

چندی پیش تصاویری مربوط به آثار شهدای موزه امامزاده علی اکبر (ع) چیذر را در حالی که در زباله دان انداخته شده بود منتشر شد که این بی تفاوتی خاطر دوستداران شهدا و اهالی محله چیذر را مکدر کرد.
کد خبر: ۳۲۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ - 12January 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، چندی پیش تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که برخی آثار مربوط به شهدا از جمله قاب عکس و پوسترهای آنان را در حالی نشان می داد که میان زباله ها رها شده بود، مجموعه ای از تصاویر شهدا که از سوی خانواده های شهدا به موزه شهدای آستان امامزاده علی اکبر چیذر اهدا و یا از آنان گرفته شده بود. به گفته برخی افراد محلی، پس از برگزاری مراسم شهید احمدی روشن در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر بود که با این صحنه مواجه می شوند، صحنه ای که باعث شد خاطر بسیاری از دوستداران شهدا به خصوص اهالی محله چیذر را مکدر شود.

پیش از این واقعه هفته گذشته سید محمدجوزی موسس و مسوول موزه شهدای امامزاده علی اکبر (ع) با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی از تودیع خود خبر داد.

«آقاشیخ حسن» مسوول جدید موزه شهدای چیذر در این رابطه و در اظهار نظری به خبرنگاری گفته است: هیچ کدام از این آثار، آثار شهدا نبوده. چندین عکس از شهدا بوده که اشتباهاً توسط خدمه موزه دور ریخته شده است. من به خدمه گفته بودم عکس ها را از آلبوم ها و قاب ها دربیاورد که از روی خستگی عکس ها را هم دور ریخته است.

این مسوول که به گفته خودش فرزند شهید و جانباز دفاع مقدس است و مزار پدرش در امامزاده علی اکبر قرار دارد ادامه داد: ما از هر عکس شهید به تعداد ۱۰ تا داریم، این عکس ها در انبار بوده و متاسفانه با فضله کبوتر آلوده شده که ما آنها را پاک کرده ایم و نمی دانیم چگونه این چند عکس از دست آن بنده خدا، در رفته است. این عکس ها در وضعیتی بوده اند که اگر خانواده شهید هم آنها را می دید، رغبت نمی کرد آن را برداشته و نگهداری کند. ۱۵ سال این عکس ها در انباری بوده و فرسوده شده است.

حال فیلمی از مسوول جدید و توضیحات وی از زبان خودش منتشر شده است که در تناقض با او صحبت های قبلی وی است. در ادامه این فیلم قابل مشاهده است.

لازم است مسوولان مربوطه از جمله مسوولان امامزاده علی اکبر (ع) چیذر، شهرداری و بنیاد شهید در خصوص این بدرفتاری نسبت به آثار شهدا پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها