عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

پیشنهاد مجلس به دولت برای افزایش حقوق کارگران در سال 98

علی‌اکبر کریمی با بیان اینکه حقوق جامعه کارگری با توجه به تورم و گرانی کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد، گفت: باید در لایحه بودجه سال جدید برای بهبود وضعیت معیشتی مردم اقدام جدی صورت گیرد.
کد خبر: ۳۲۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 16January 2019

پیشنهاد مجلس در خصوص افزایش حقوق کارگران در سال 98«علی‌اکبر کریمی» نماینده مردم شهرستان‌های اراک و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به روند تحقیق و تفحص اعضای کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه از لایحه بودجه 98، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و ضروری که می‌بایست مورد توجه ویژه نمایندگان مجلس قرار گیرد، بحث حقوق جامعه کارگری و قشر ضعیف جامعه با توجه به افزایش قیمت‌هاست.

این نماینده خانه ملت با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: قیمت‌های کالاهای اساسی در حالی افزایش کم‌سابقه‌ای داشت که حقوق کارگران رشد چندانی نداشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق جامعه کارگری کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد، گفت: در حال حاضر میزان افزایش حقوق کارگران به طور دقیق مشخص نیست، اما نمایندگان برای بهبود وضعیت معیشتی جامعه کارگری به کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند تا میزان افزایش حقوق 25 یا 30 درصد و یا حقوق کارگران حداقل به 3 میلیون تومان در ماه برسد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با توجه به اینکه این مسئله در حد پیشنهاد است و تصویب این امر مستلزم رای‌گیری در صحن علنی می‌باشد، گفت: نمایندگان باید به گونه‌ای در لایحه بودجه تصمیم‌گیری کنند که در سال 98 مشکلات معیشتی مردم به خصوص قشر آسیب‌پذیر جامعه با خطر مواجه نشود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها