با موافقت نمایندگان؛

مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا تأسیس می‌شود

وکلای ملت با تأسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا موافقت کردند.
کد خبر: ۳۲۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ - 21January 2019

موافقت وکلای خانه ملت با تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه به منظور مدیریت بلایای طبیعیبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (دوشنبه یکم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با ۱۳۷ رای موافق، ۴۶ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه علنی با لایحه موافقت‎نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل متحد درباره تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده که به دولت اجازه داده می‎شود نسبت به تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا بر اساس موافقتنامه مربوط به تاسیس مرکز یاد شده اقدام کند.

مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این لایحه، اظهار داشت: متاسفانه در این کنوانسیون هر عمل جاسوسی مجاز شمرده شده است و مصونیت کامل در هر اظهارنظری وجود دارد و در هیچ جا از منابع ملی کشورمان نامی برده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در این موضوع حق شرطی داشته باشیم و یا بتوانیم در آن تغییراتی را ایجاد کنیم، ادامه داد: ما با تصویب این لایحه به دست خودمان یک کاپیتولاسیونی را ایجاد کرده‎ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر می‎توانیم در متن این لایحه تغییراتی ایجاد کنیم لازم است به کمیسیون های مربوطه بازگردد اما متاسفانه هنوز در کمیسیون امنیت ملی مجلس هم مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

ذوالنور خاطرنشان کرد: این کنوانسیون به مراتب از CFT و پالرمو خطرات بیشتری برای کشور دارد چرا که در آن لوایح حداقل حق شرط های دلخوش کننده‎ای گذاشتیم اما در این لایحه حتی نمی‎توانیم حق شرطی بگذاریم و با این اقدام یک طوق بندگی به گردن مردم می اندازیم و نه تنها چیزی گیر جمهوری اسلامی نمی آید بلکه تبعات جبران ناپذیری هم برای ما دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار