طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور؛

وکلای ملت خواستار تلاش جدی دولت برای کاهش معضلات بیمه جامعه فرهنگیان شدند

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار تلاش دولت برای کاهش مشکلات بیمه‎ای قشر فرهنگی کشور شدند.
کد خبر: ۳۲۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ - 22January 2019

وکلای خانه ملت خواستار تلاش جدی دولت برای کاهش معضلات بیمه جامعه فرهنگیان شدندبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در پایان جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه دوم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، 150 تن از وکلای خانه ملت در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور خواستار رسیدگی جدی به شرایط نامطلوب بیمه تکمیلی فرهنگیان شدند.

متن این نامه که در صحن علنی قرائت شد به شرح زیر است:

با توجه به شرایط نامطلوب بیمه تکمیلی فرهنگیان که نارضایتی حداکثری در میان فرهنگیان را ایجاد کرده است و اعتراضات متعددی از کانال های مختلف به دست نمایندگان رسیده است، خواستار حل این معضل هستیم.

افزایش نرخ‎های جدید موجب فشار اقتصادی به خانواده فرهنگیان شده است. عدم پوشش بیمه درمانی متناسب با معطوف نبودن آن به پیشگیری، عدم نظارت نمایندگانی از فرهنگیان، چگونگی روند بیمه، به رسمیت نشناختن ادارات فرهنگیان و تشکل های صنفی و تعاونی برای انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه، نرخ گذاری در سال جدید بدون هیچ برتری خدمات، دوگانه دیدن فرهنگیان شاغل و بازنشسته در ارائه خدمات از مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان است.

بنابراین خواهشمندیم دستورات لازم در راستای حل این مشکلات ارائه شود.

در این خصوص پیشنهاد میشود بیمه تکمیلی قبلی برای همه فرهنگیان به مدت یک ماه تمدید شود و سهم ۵۰ درصدی وزارت آموزش و پرورش در حمایت از بیمه تکمیلی فرهنگیان همانند بسیاری از ارگان های دیگر لحاظ شود.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار