مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

شورای شهر قزوین به وعده خود برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس عمل نکرده‌ است

امیر «بهنام پیری» گفت: شهرداری و شورای شهر قزوین به وعده بودجه‌ای خود برای کمک به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان عمل نکرده‌اند و تا به امروز یک ریال از وعده آن‌ها محقق نشده است.
کد خبر: ۳۲۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ - 27January 2019

قزوین در ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس ضعیف عمل کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، امروز (یک‌شنبه) در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان، با بیان این‌که در ۲۲ استان کشور مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس افتتاح شده است، اما در قزوین ساخت این مرکز پیشرفتی نکرده است، اظهار داشت: بودجه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و دستگاه‌های استان باید در تأمین بودجه به ما کمک کنند.

وی افزود: بودجه تعیین شده برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان محقق نشده است و یک میلیارد تومانی که از طریق استانداری واگذار شد که فقط برای فونداسیون هزینه شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: شهرداری و شورای شهر قزوین به وعده بودجه‌ای خود برای کمک به ساخت این مرکز فرهنگی عمل نکرده‌اند و تا به امروز یک ریال از وعده آن‌ها محقق نشده است.

وی تأکید کرد: از مدیران استان قزوین گلایه دارم که در حوزه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کار جدی انجام نداده‌اند، درصورتی‌که این طرح یک موضوع کشوری و جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

امیر «پیری» بیان داشت: تلاش ما در این راستاست که مرکز فرهنگی دفاع مقدس با همکاری همه نهاد‌ها به بهره‌برداری برسد؛ زیرا ظرفیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان قزوین بسیار زیاد است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در ادامه بیان داشت: حدود ۲۰۰ شهید مفقودالاثر در استان وجود دارد و تعداد ۷۲ شهید گمنام در نقاط مختلف استان تدفین شده و یادمان برای آن‌ها ساخته شده است و تلاش ما ساخت یادمان برای همه شهدای گمنام است.

این مسئول بیان کرد: سالیانه ۵۰ کتاب حوزه دفاع مقدس در استان قزوین چاپ می‌شود که بسیاری از آن‌ها در انبار دست‌نخورده باقی مانده است و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به استفاده از این آثار کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها