مجتهد‎زاده:

زنان با شجاعت و مقاومت مردانه‌ترین صحنه‌ها را به تصرف خود درآوردند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‎های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: زنان شجاعت و مقاومت را به هم آمیختند و مردانه‌ترین صحنه‌ها را به تصرف خودشان درآوردند.
کد خبر: ۳۳۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ - 31January 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در مراسم اولین همایش بین‎المللی زن و مقاومت در نگاه اندیشمندان جهان با اشاره به اینکه افق مدنظر ما تحقق تمدن‌ نوین اسلامی است، اظهار داشت: برگزاری این همایش‌ها در فرآیند تحقق تمدن اسلامی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه غرب از صد سال قبل با پشتوانه پول، سلاح، دیپلماسی سعی بر این دارد تا فرهنگ غرب و نحوه زندگی غربی را بر جامعه مسلمان به خصوص زنان حاکم کند، گفت:  غربی ها در این راه از ابزارهای قدرتمند استفاده می‌کنند تا زنان مسلمان را از هویت اسلامی خود دور کنند.

مجتهدزاده ادامه داد: امروز مهمترین تکلیف ما برگرداندن هویت زن مسلمان است و این یک وظیفه و رسالت اصلی است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز اگر بتوانیم هویت اصلی زنان مسلمان را برگردانیم بر محور مقاومت تاثیر خواهد گذاشت، گفت: باید امروز نقش زنان در اسلام تبین شود و باید روشنگری شود؛ اسلام یک نگاه کرامت بخش، عزت‌بخش، رشد آفرین و استقلال دهنده به هویت و شخصیت زنان است.

وی در خصوص نقش زنان در تحولات اجتماعی گفت: در تحولات اجتماعی نشان داده شده هر جا زنان حضور داشتند آن اجتماع و حرکت پیروز شده است و یک زن می‌تواند همسر و فرزندان را به حرکت در بیاورد.

مجتهد زاده با بیان اینکه در دفاع مقدس نقش زنان را شاهد بودیم، گفت: زنان در طول هشت سال دفاع مقدس نقش بی بدیلی و شاخصی داشتند و نشان دادند در همه عرصه‌ها می‌توانند حضور داشته باشند و موجبات تشویق و ترغیب مردان و فرزندان برای حضور در صحنه‌ها را فراهم کنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: در دفاع مقدس زنان خلع عدم حضور همسرانشان را پر کردند؛ زنان در عین اینکه سنگر خانواده را حفظ کردند در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی سنگرسازی کردند.

وی افزود: زنان شجاعت و مقاومت را به هم آمیختند و مردانه‌ترین صحنه‌ها را به تصرف خودشان در آوردند و این زنی است که ما می‎خواهیم به جهان معرفی کنیم.

مجتهد زاده با بیان اینکه زن محور خانواده است و نقش اصلی را دارد، گفت: بحث خانواده از مسائل مهم و درجه اول مسلمانان است و همه باید تلاش خود را بر تحکیم بنیان خانواده بگذارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها