رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی:

نیروی هوایی دشمن را در خاک خوزستان زمین‌گیر کرد

امیر سرتیپ خلبان «نیک‌بخش حبیبی» با بیان اینکه نیروی هوایی رهبری جنگ را در سه ماهه نخست به عهده داشت، گفت: در این مدت 11 میلیون پوند بمب روی سر دشمن ریخته شد تا توانستیم دشمن را در خاک خوزستان زمین‌گیر کنیم.
کد خبر: ۳۳۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ - 01February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، امیر سرتیپ خلبان «نیک‌بخش حبیبی» رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی امروز (جمعه 12 بهمن‌ماه) در آیین رونمایی از یادمان شهید «ابراهیم امیدبخش» با اشاره به اهمیت این نماد برای شهرستان گچساران، اظهار داشت: گچساران به خاطر تمرکز چاه‌های نفت همواره برای نیروی هوایی عراق یک هدف از پیش تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی برای ارزش نفت در ادامه اقتصاد کشور اهمیت ویژه قائل بود، افزود: اگر در طول جنگ کمتر مورد حمله هواپیماهای دشمن قرار گرفتید و یا چاه‌های نفت شما از تعارض دشمن در امان بود به خاطر هواپیماهای اف-14 بود که گشت هوایی می‌داد و از این شریان حیاتی نگهداری می‌کرد.

رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی گفت: ادامه جنگ نیازمند اقتصاد بود و به همین خاطر بود که در ابتدای جنگ اولین اهدافی که نیروی هوایی ایران مورد تهاجم قرار داد سیستم اقتصادی مبتنی بر نفت عراق بود و سند رسمی وجود دارد که رژیم بعث عراق که در روز بیش از سه میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد، در 45 روز نخست جنگ توانست تنها 250 هزار بشکه صادر کنند.

حبیبی با بیان اینکه در سه ماهه نخست جنگ نیروی هوایی رهبری جنگ را به عهده داشت، عنوان کرد: در این سه ماهه 119 فروند هواپیما را از دست دادیم و نتیجه از دست دادن این 119 فروند هواپیما و تقدیم 87 شهید گلگون‌کفن به نظام و انقلاب اسلامی این بود که 11 میلیون پوند بمب روی سر دشمن ریخته شد تا توانستیم دشمن را در خاک خوزستان زمین‌گیر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار