مدیرکل حفظ آثار لرستان:

فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان افتتاح می‌شود

سرهنگ «حجت الله ناصرپور» گفت: فاز اول پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان لرستان در دهه فجر افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ - 01February 2019

سرهنگ «حجت الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در خرم آباد، با تبریک چهلمین سال پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی و فرا رسیدن یوم الله فجر اظهار داشت: فاز اول پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از سال 1384 به بعد مورد مطالبه نیروهای مسلح بوده و با تاسیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سال 1386 در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ ناصرپور با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه ساخت مرکز فرهنگی از سال 1390 با حمایت‌های جناب آقای بازوند استاندار وقت بعد از چند سال تعطیلی شروع به کار کرد، افزود: این پروژه در 14 هکتار با تلاش شبانه‌روزی و فعالیت ایثارگرانه گروه مهندسی و با دلسوزی پیمانکار انقلابی و جهادی، فاز اول آن که شامل 80 درصد رشد فیزیکی ساختمان اصلی و عملیاتی شدن صددرصدی آمفی تئاتر و چیدمان ادوات است، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی ساختمان مرکز فرهنگی در سال 1389 انجام شده است، تصریح کرد: این پروژه شامل 9 فاز است، که با حمایت‌های سردار «بهمن کارگر» ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، استاندار لرستان «سیدموسی خادمی» با تخصیص بودجه صددرصدی، فاز اول این پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در ادامه با اشاره به فاز اول این پروژه که شامل نمای ساختمان و محور اصلی فعالیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که سالن آمفی تئاتر می‌باشد، افزود: به منظور بهره‌برداری سالن آمفی تئاتر سه و نیم میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی با بیان اینکه 20 درصد باقی مانده از ساختمان اصلی مربوط به بخش نازک کاری و خرید تجهیزاتی همچون سیستم سرمایشی -گرمایشی و آسانسورها است، تصریح کرد: به علت شرایط اقتصادی موجود امکان فراهم نمودن این اقلام وجود نداشته است، البته با راه اندازی فاز اول این پروژه فرصت‌های بسیار خوبی برای انجام ماموریت اصلی بنیاد که حفظ، نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به قرارگاهی برای نهضت فرهنگی دفاع مقدس تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: در این قرارگاه همه‌ی دلسوختگان جهاد و شهادت در کنار هم جمع می‌شوند و فرصت‌های زیادی بوجود می‌آید، از جمله این فرصت‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرده که این مرکز می‌تواند به قطب فرهنگی برای برگزاری یادواره‌های شهدا، کنگره‌ها، همایش‌ها و بویژه مکانی برای روایتگری و خاطره گویی 60 هزار  رزمنده لرستانی تبدیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس فرصتی برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل جوان است، اظهار داشت: روزانه باید برای مدارس و مراکز آموزشی نشست روایتگری برگزار کنیم تا از ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به جوانان انتقال یابد.

سرهنگ ناصرپور تاکید کرد: برای افتتاح پروژه با عظمتی همچون پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس چاره‌ای نیست که در فازهای مختلف با در نظر گرفتن اولویت‌ها افتتاح‌ها صورت پذیرد، چرا که با از دست دادن زمان، سرمایه‌‌های گرانقدر دفاع مقدس که همان رزمندگان هستند از دست خواهند رفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به فازهای بعدی پروژه افزود: گالری‌های مرکز نیز در فاز دوم و با تامین اعتبار  مراحل تکمیلی خود را در شش ماهه اول سال 98 طی خواهند کرد و با همین محوریت به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در خاتمه گفت: ساخت این مرکز در استانی محروم نتیجه زحمات شبانه روزی است و از همه مسئولان و خیرین دعوت می‌کنم اگر خواهان سرافرازی و رساندن صدای شهدا به مردم هستند به جای برخی انتقادات کمک کنند که فازهای بعدی با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار