مهدی چمران:

انقلاب ما حرکت انسانیت از ظلمات به سمت نور بود

«مهدی چمران» رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران گفت: «انقلاب ما در راستای تحقق هدف قرآن کریم، یعنی هدایت انسان‌ها به سمت نور و خارج کردن آن‌ها از ظلمت جهل و گمراهی بود؛ لذا امام خمینی (ره) فرمودند: «انقلاب ما انفجار نور بود».
کد خبر: ۳۳۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ - 03February 2019

انقلاب ما حرکت انسانیت از ظلمات به سمت نور بودبه گزارش خبرنگار  دفاع پرس از تهران، «مهدی چمران» رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران در مراسم گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد حضرت رسول (ص) شهرک «اصلاح بذر» شهرستان ورامین برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار داشت: قرآن کریم برای هدایت انسان‌ها از ظلمات و تاریکی‌ها به سمت نور، به پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و منظور از نور، یکتا پرستی، عدل، عدالت، انسانیت و رسیدن به لقا الله است.

وی افزود: انقلاب ما هم در راستای تحقق همین هدف قرآن کریم، یعنی هدایت انسان‌ها به سمت نور و خارج کردن آن‌ها از ظلمت جهل و گمراهی بود؛ لذا امام خمینی (ره) فرمودند: «انقلاب ما انفجار نور بود».

چمران با اشاره به وضعیت نظام بین الملل در زمان وقوع انقلاب اسلامی گفت: در آن زمان شاهد وجود دو نوع تفکر در نظام سیاسی جهان بودیم. تفکر کمونیسم و سوسیالیسم شرق به رهبری شوروی و تفکر لیبرال سرمایه‌داری غرب به رهبری ایالات متحده آمریکا.

چمران اظهار داشت: اما تفکر انقلاب ما الهی بود و ایدئولوژی ما و رهبری ما اسلامی و خدایی بود. بنابراین انقلاب ما با انقلاب‌های کمونیستی و لیبرال سرمایه‌داری که صرفا جنبه مادی داشت، تفاوت‌های فراوان دارد.

وی با اشاره به حوادث سیاسی صدر اسلام افزود: تمام انحرافات امروز جهان اسلام  ریشه در اجحاف حق علی بن ابیطالب (ع) برای ولایت بر مسلمین، دارد و در این بین تلاش حضرت فاطمه زهرا (س) برای احقاق حق حضرت علی (ع) جنبه مادی نداشت، بلکه ایشان خطر انحراف در جامعه مسلمین را احساس می‌کرد و برای احیاء حکومت اسلامی بر پایه امامت، به مبارزه با کج اندیشان آن زمان پرداخت.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران گفت: با گذشت حدود یک قرن و نیم از آن واقعه، فرزندی از فرزندان حضرت زهرا (س) قیام کرد و در جهت تحقق حکومت اسلامی حرکت کرد، تا اینکه پس از گذشت سال‌ها مبارزه که نقطه عطف آن در قیام خونین 15 خرداد سال 42 بود، توانست با کمک مردم و عنایت خداوند، رژیم طاغوت را علی رغم همه ساز و برگ نظامی و بهره‌گیری از ارتش 400 هزار نفری و حمایت کشورهای ابرقدرت دنیا از جمله آمریکا، سرنگون کرده و پایه‌های حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه که همان دنباله نظام امامت بود را پی‌ریزی کرد.

چمران در پایان اذعان کرد، انقلاب ما هنوز تا رسیدن به آن نقطه نهایی نور و معرفت فاصله دارد و هدف ما باید تحقق حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه در کل جهان اسلام باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار