سردار کوهکن:

مادران و خواهران و همسران شهدا اسوه‌های جامعه امروزی ما هستند

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: مادران و خواهران و همسران شهدا اسوه‌های جامعه امروزی ما هستند که بعد از حضرت زهرا (س) راه این بزرگ بانوی اسلام را ادامه دادند و خود را ساختند.
کد خبر: ۳۳۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ - 04February 2019

مادران و خواهران وهمسران شهدا اسوه‌های جامعه امروزی ما هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از زاهدان، نشست هم‌اندیشی جهت برگزاری ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی  اسوه‌های صبر و مقاومت در زاهدان برگزار شد.

سردار« غلام‌نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایران اسلامی برای آنکه از زیر بار ذلت و ظلم رها میشد باید انقلاب رخ میداد که با بیداری و رهبری‌های پیامبر گونه امام خمینی(ره) و حضور مردمی این اتفاق رخ داد.

وی تعیین تکلیف کردن نطام حاکم را قدم اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در اولین سال پیروزی در فروردین 1358 انتخابات شکل گرفت و با این انتخابات شکل نظام خود را تعریف کرده‌ایم که در این انتخابات 98 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران رای موافق دادند.

سردار کوهکن با تاکید بر این مطلب که در آذر و دی قانون اساسی و چارچوب نظام را نوشتیم ادامه داد: در این قانون نوشته شده بود که هر قانونی باید بر اساس احکام و آیات قرآنی نوشته شود، کشور ما اسلامی است و احکامی که باید صادر میشد هم باید قانونی باشد که با نظارت شورای نگهبان این قانونها محافظت و تائید می‌شد.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان تصریح کرد: احکام انقلاب اسلامی مطابق با احکام اسلامی است و قانونی که مجلس تصویب می‌کند از اسلام این احکام را دور نمی‌کند، در واقع ما در سال اول انقلاب شکل و هندسه نظام را هم تغییر دادیم.

این مسئول قدم سوم بعد از پیروزی انقلاب را تشکیل دولت اسلامی برشمرد و افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ما در بحث دولت مشکل داریم، دولت اسلامی ما فراز و نشیب داشته و آنچه را که ما از دولت اسلامی می‌خواستیم اتفاق نیافتاده است.

این مسئول با اشاره به این مطلب که حضرت زهرا (س) بزرگترین اسوه صبر و استقامت برای مسلمانان است باید ولادت با سعادت آن حضرت را به زیباترین شکل ممکن در استان اجرا کنیم ادامه داد: مادران و خواهران و همسران شهدا اسوه‌های جامعه امروزی ما هستند که بعد از حضرت زهرا (س) راه این بزرگ بانوی اسلام را ادامه دادند و خود را ساختند.

کوهکن خانواده‌های شهدا را مایه‌ی عزت و افتخارت نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: از برکات نظام که در حال رویش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و با ایجاد حکومت اسلامی شعائر اسلامی نیز در جامعه امروزی افزایش یافته که افزایش مساجد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

این مسئول با تاکید بر 40 سالگی انقلاب کشور اظهار داشت: وقتی کشور ما اسلامی شد همه مردم دنیا به ما تاسی می کنند و نیاز به جنگ نداریم.

سردار کوهکن شرایط فعلی کشور و جنگ اقتصادی که دشمن راه انداخته است را شرایط ایده‌آلی برشمرد که مردم انقلابی در برابر آن ایستاده‌اند اگر کشور اسلامی مستقر شود رنگ و روی کشور تغییر می‌کند و دیگر جنایاتی رخ نمی‌دهد شرایطی را فراهم کنیم که میلاد حضرت زهرا (س) را مانند هر سال به زیبایی برگزار کنیم که مشکلات سالهای گذشته نباشد.

این مسئول در پایان گفت: اگر بانوان در دوران دفاع مقدس پای کار نبودند و از مردان حمایت نمی‌کردند دفاع مقدس شکل نمی‌گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار