بخش پایانی/ شاکری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خیانت‌های آمریکا علیه ایران را در تاریخ بخوانید/ هدف آمریکا حذف مکتب امام (ره) است

شاکری گفت: ما نباید اجازه بدهیم که تاریخ تکرار شود. مصدق به آمریکا اعتماد کرد و حاصل این اعتماد یک کودتا علیه خودش و منجر به سرنگونی دولت مصدق شد. برای ما کاملا شفاف است که طی ۴۰ سال گذشته استکبار جهانی فتنه‌های مختلفی را علیه ما انجام داده به حدی که شمارش آن از دست ما خارج شده است.
کد خبر: ۳۳۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 08February 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: پای سخنان جانباز «مجتبی شاکری» که همراهی با مبارزان انقلابی بزرگی همچون بروجردی و رجایی را در کارنامه خود دارد، نشستیم. وی در بخش نخست گفت‌وگو با خبرنگار ما به بررسی مولفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب پرداخت. در بخش پایانی نیز به دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی و بی‌تدبیری برخی از مسئولان پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

جوایز جشنواره‌ها به آثار ضدانقلاب داده می‌شود/ خیانت‌های آمریکا علیه ایران را در تاریخ بخوانید

دفاع‌پرس: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم، به نظر شما استفاده از فرهنگ مقاومت چگونه مردم را در برابر حوادث مقاوم و استوار می‌کند؟

شاکری: همه انسان‌ها براساس تصویر ذهنی که دارند، تصمیم می‌گیرند به عنوان مثال اگر به یک دانش آموزش بگویند که به هیچ عنوان امکان موفقیت تو وجود ندارد. اگر این تصویر ذهنی برای آن دانش آموز یقین شود، هرگز تلاش نمی‌کند. بیش شش هزار آیه قرآن تصویر ذهنی از وعده‌های خداوند را پیش روی ما قرار داده است. بر این اساس پاداش مجاهدان و جزای ظالمان و عدالت ستیزان وعده‌هایی داده شده است.

کاری که انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد تصویر ذهنی بر مبنای وحی برای ملت بود. آن تصویر ذهنی تضمین کننده هویت، فرهنگ، اقتصاد و روابط بین‌الملل ما است و ما آن را در کلیدواژه «مکتب امام» می‌شناسیم. زمانی که تصویر ذهنی ما این شد که دنبال یک کاروانی برویم که حرکت می‌کند و پرچم عدالت خواهی بر دست دارد، در برابر سختی که در این مسیر بود، ایستادگی می‌کردیم. زمانی که پرچم عدالت خواهی و رسیدگی به امورات مردم برافراشته شد، مردم مشتاق شدند که پیرو چنین انقلابی باشند.

اگر کسانی در داخل کشور در مقابل فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌های انقلاب رمان، شعر، تئاتر، موسیقی و گفتمان کاذب و بدلی ایجاد کنند، به معنای پایمال کردن خون شهدا است. این اشخاص و جریانات ضد گفتمان امام و رهبری از سوی استکبار جهانی حمایت می‌شوند. در برخی جشنواره‌های دین‌ستیز جوایز به کسانی اهدا می‌شود که ارزش‌های ما و انقلاب را نادیده گرفته و لگد مال می‌کنند. سازنده این آثار تقدیر می‌شوند تا کارهایشان را ادامه دهند و نظام سلطه را به اهدافش برساند.

دشمنان انقلاب هزینه‌های گزافی در فضای مجازی علیه کشورمان انجام می‌دهند. آن‌ها در صدد ایجاد یک تصویرذهنی نقطه مقابل انقلاب، ضد فرهنگ ایثار، ضداخلاق و ضد عقاید ما هستند. لذا باید مسئولان به خصوص مسئولان قوه مجریه، مقننه و قضاییه بر این موضوعات اشراف داشته باشند. برخی مسئولان به جای مقابله با انبوه تبلیغاتی که علیه کشورمان انجام می‌شود، با افتخار می‌گویند که پهنای باند اینترنت را به عمق روستاها بردیم. این افتخار نیست که پیام رسان‌های داخلی را حمایت نکرده و شبکه ملی اطلاعات را تشکیل ندهیم و بدون برنامه راهبردی برای تولید محتوا اتوبان انتقال اطلاعات را در اختیار دشمنان کینه‌ورز قرار دهیم و افتخار هم بکنیم.

جوایز جشنواره‌ها به آثار ضدانقلاب داده می‌شود/ خیانت‌های آمریکا علیه ایران را در تاریخ بخوانید///////////////////////////////////////////////////

زمانی که پیام‌رسان‌های خارجی بی‌هیچ نظارتی در دسترس جوانان قرار می‌گیرد، محصول آن افزایش آمار طلاق، اعتیاد، سرقت و کاهش ازدواج می‌شود. کسانی که در صحنه ایجاد داعش و تکفیری‌ها از ما شکست خوردند حالا در فضای مجازی توانسته‌اند امنیت سیاسی، اخلاقی و اجتماعی ما را تهدید کنند.

دفاع‌پرس: شما طی سال‌های گذشته درحوزه‌های مختلف خدمت کردید و حضور فعالی داشتید، با توجه به تجربیاتی که دارید چالش‌های دهه آینده انقلاب در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شاکری: ما نباید اجازه بدهیم که عبرت‌های پر خسارت تاریخ تکرار شود. مصدق به آمریکا اعتماد کرد و حاصل این اعتماد یک کودتا علیه خودش و منجر به سرنگونی دولتش شد. برای ما کاملا شفاف است که طی 40 سال گذشته استکبار جهانی فتنه‌های مختلفی را علیه ما عملیاتی کرده و دولت مردانی مجددا از عبرتهای گذشته درس نگرفتند و با اعتماد و بزک کردن دشمن خسارتی جدید را بر کشور تحمیل کردند. ما هرگز تجهیز کردن منافقین علیه کشور، تهدید، تحریم و ... را فراموش نمی‌کنیم. با این وجود برخی از شخصیت‌های کشورمان سعی دارند که چهره آمریکا را بزک کرده به ما نشان دهند. معتقدند که اگر از فلان چیز کوتاه بیاییم، آمریکا هم طور دیگری با ما رفتار می‌کند. 40 سال است که هنوز باورشان نشده است که آمریکا حرف اصلی‌اش حذف انقلاب، قرآن، دین، پیامبر و مکتب امام است.

فراموش نمی‌کنیم که دشمنان ما قرآن را به آتش کشیدند، به پیامبر اکرم (ص) و امام هادی (ع) اهانت کردند. همچنین اعمالی همچون تحریم، تهدید، ترور دانشمندان هسته‌ای، عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی را علیه ما انجام دادند و 17 هزار شهید ترور را برای ما رقم زدند. چرا مسئولین ما از این موضوعات عبرت نمی‌گیرند. ترامپ و آمریکا صراحتا در گفتار و عمل‌شان ثابت کردند که ما با شما دشمن هستیم. آن‌ها اعلام کردند که برای انحراف ما از مسیرمان هزینه‌های زیادی را پرداخته‌اند. آمریکا برنامه‌هایش را برای سرنگونی انقلاب کنار نمی‌گذارد. اگر امسال به هدفشان نرسیدند که کریسمس را در ایران جشن بگیرند، حتما برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند.

دفاع‌پرس: آینده انقلاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شاکری: زمانی که دستاوردهای انقلاب و اندیشه‌های امام راحل و بیانات رهبری را مرور می‌کنیم، با محاسبه دقیق می‌توانیم بگوییم که آینده امید بخش و درخشانی را برای این انقلاب، منطقه و جهان اسلام می‌بینیم. چشم انداز آینده این نظام بسیار روشن است و وعده های الهی پیش روی ماست. می‌توانیم براساس همین مقاومت چهل ساله بگوییم که ما بی تردید آمریکا را شکست خواهیم داد. ما در حال حاضر افول اقتدار آمریکا در جهان و بی اعتمادی و بی اعتباری در درون این کشور و اعتراضات مردمی جلیقه زردها و گسترش آن را در اروپا شاهد هستیم. غیرت انقلابی مردم ما اجازه نمی‌دهد که مردم مسلمان لبنان، سوریه، فلسطین، یمن، میانمار و ... در برابر استکبار جهانی تنها باشند.

برای آخرین کلام می‌گویم که هرگز وصیت امام خمینی (ره) را که در صحیفه نور فرمودند: «وصیت من به فرزندان انقلابی‌ام این است که، بغض و کينه‌ انقلابی‌تان را نسبت به آمریکا و صهیونیسم در سينه‌ها نگه دارید، با غضب و خشم بر دشمنانتان بنگريد و بدانيد که پيروزی از آن شماست» را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها