برگزاری یادواره شهدا در سراوان

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادواره شهدای سراوان در سالن اجتماعات هلال احمر این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ - 07February 2019

برگزاری یادواره شهدا در سراوانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادواره شهدای سراوان در سالن اجتماعات هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مجتبی بامری» امام جمعه سراوان در این یادواره اظهار داشت: برکاتی که خداوند متعال برای مجاهدت شهدا در قرآن کریم بیان فرموده بسیار زیاد است چرا که مسیر شهادت یک مسیر مشخص و ویژه است.

بامری افزود: اگر بخواهیم راه انبیاء ادامه پیدا کند و رسالتشان محقق شود باید انسانهای مجاهد فی‌سبیل‌الله باشند که هستی خود را کف دست بگذارند و تعلقات مادی و دنیوی را رها کنند.

امام جمعه سراوان ادامه داد: خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز، شهدای زنده هستند و نباید از این عزیزان غافل شویم و همواره باید تکریمشان را در اولویت کارهایمان قرار دهیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: برگزاری چنین محافل و مجالس و بزرگداشت شهداء آن هم در ایامی که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است نشان دهنده‌ی این می‌باشد که اگر ما امروز آسایش، رفاه و امنیت داریم به برکت مجاهدت و از خودگذشتگی‌های شهدای عزیز می‌باشد.

بامری در پایان گفت: دعا و درخواست ما نیز این است که خداوند توفیق بدهد عاقبت بخیر شویم و این توفیق حاصل نمی‌شود مگر اینکه از راه و روش شهدا ءالگو و درس بگیریم.

« محمود نادری» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سراوان نیز بیان داشت: امروز نسل جوان ما بیشتر از همه نیازمند آشنایی با فرهنگ عالی ایثار و شهادت می‌باشد.

نادری ادامه داد: ما باید در راه شناساندن ارزشها و از خودگذشتگی‌های شهداء به این نسل بیش از پیش تلاش کنیم که یکی از راه‌های رسیدن به این هدف برگزاری همین یادواره‌ها و محافل بزرگداشت شهدا می‌باشد.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت بزرگان و کسانی که با تمام وجود انقلاب، جنگ و فرهنگ ایثار و شهادت را درک کرده‌اند در راه شناساندن آرما‌ ها و هدف شهدا به نسل جدید و آینده سازان مملکت استفاده کرد. چرا که ما هر چه داریم از شهدا و ایثارگران عزیز می باشد.

تجلیل از خانواده معظم شهدای 2 و 3 شهیدی پایان بخش مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار