مجتهدزاده:

تشکیل جامعه اسلامی زمینه تشکیل تمدن نوین اسلامی است

رئیس سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی، جامعه اسلامی است که با تحقق آن، زمینه ظهور امام زمان (عج) نیز فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ - 07February 2019

تشکیل جامعه اسلامی زمینه تشکیل تمدن نوین اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست تخصصی برهان که امروز (پنج‌شنبه 18 بهمن‌ماه) با موضوع ویژگی‌های بانوی مومن مقاوم تراز انقلاب اسلامی در سازمان حج و زیارت استان مازندران برگزار شد، هدف از تربیت زن را رسیدن به کمال عنوان کرد و اظهار داشت: طبق بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هدف انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است که زمینه آن مجاهدت‌ها و تشکیل تشکلات آئینی و هدفگزاری‌ها است.

مجتهدزاده وجه تمایز انقلاب اسلامی را با انقلاب‌های دیگر جهان اتکا به خودباوری اجتماعی عنوان کرد و گفت: نظام سازی مرحله دوم بعد از تشکیل انقلاب بوده و مرحله سوم نیز ایجاد دولت اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی، جامعه اسلامی است که با تحقق آن، زمینه ظهور امام زمان (عج) نیز فراهم خواهد شد.

مجتهدزاده به نقش زنان مومن انقلابی تراز اول انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری زنان ایران معلمان ثانی هستند و باید زنان جهان را تحت تاثیر خود قرار بدهند و این وظیفه ما را نشان داده و رسالت روی دوش ما قرار می‌دهد؛ چرا که بیانات رهبری چراغ راه ماست و باید زنان ایران در این مسیر پرچمدار باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود هویت و خودباوری اجتماعی را اولین شاخصه جامعه اسلامی بیان کرد و ادامه داد: جامعه ما باید با دیگر جوامع وجه تمایزی داشته باشد و باید این مثبت‌ها ما را به یقین و باور برساند.

مجتهدزاده تبیین مباحث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و گسترش آن را در سطح مدارس یکی از نیازها و ضرورت‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه الهی بود، گفت: یکی از ویژگی‌های زنان مومن انقلابی آگاه بودن و بصیر بودن است و با این نگاه باید انقلاب‌مان را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه «ما می‌توانیم» شعاری است که هویت ما را بیان می‌کند، افزود: یکی از مهمترین رسالت ما دادن هویت اسلامی به زنان دنیا است.

این مسئول به پیشرفت‌های حوزه فناوری نانو و ثبت اختراعات توسط بانوان محجبه و حزب اللهی بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: یادآوی این موضوعات ذکر سیاسی اجتماعی است و باید به جای یاس و دلمردگی به ذکر این مسائل بپردازیم.

مجتهدزاده الگو و شاخص زنان مومن مسلمان را حضرت زهرا (س) و حضزت زینب (س) بیان کرد و گفت: این دو بانوی اسلام در قله نور قرار دارند و زنان ما در دامنه هستند و باید با پیروی و رهروی از آنها، خود را به قله برسانیم.

وی تربیت انسان را بالاترین و والاترین کار زن مومن انقلابی دانست و تصریح کرد: همه ما برای مسیر عبادت خدا خلق شدیم که مبارزه و جنگ دو شاخه آن بوده و اوج این رسالت در شهادت است.

مجتهدزاده تدوین نقشه راه را نتیجه برگزاری این همایش برای رسیدن به کمال ضروری دانست و عنوان کرد: در شرایط حساسی که مسئله دین‌گریزی جوانان مطرح است نباید نسبت به جوانان جامعه بی‌تفاوت باشیم و باید موقعیت شناسی، تصمیم گیری درست و حرکت کردن شاخص ما باشند.

وی با عنوان اینکه دشمن در جنگ سخت به نتیجه نرسید به به راه انداختن جنگ نرم اعتقادات مردم را نشانه رفته است، گفت: دشمن فضای مجازی را بهترین بستر برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی می‌داند و ما باید با تبیین نقش مردم در این فضا به ایفای نقش بپردازیم.

این مسئول با بیان اینکه اسیر فضای مجازی شدیم که توسط مستکبرین هدایت می شود، اظهار کرد: در این فضا باید احساس تکلیف کنیم و تراز باشیم و وارد صحنه شده و جهت تحقق تمدن نوین اسلامی نقش ایفا کنیم.

مجتهدزاده با بیان اینکه خون شهدا حیات تازه‌ای به جامعه بخشید، تأکید کرد: باید صدای شهدا را به گوش همه برسانیم که برطرف کننده حزن و اندوه بوده و جامعه را زنده می‌کند.

وی در ادامه وجود شهدا را باطل السحر تمام توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: اینها سرمایه‌های معنوی کشور هستند و یکی از ویژگی‌های بارز زن تراز اول تکریم از ارزش‌ها و برجستگی‌های جامعه است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه کار را خالصانه و برای رضای خدا انجام بدهید، بر ضرورت بصیرت افزایی و دفاع از ولایت فقیه و ایجاد امید در جامعه تأکید کرد و با اشاره به سختی‌هایی که در مسیر راه وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی با وجود ولایت فقیه و مواضع ضد امپریالیسم و ضد استکبار شکل گرفته و مصداق ما مشخص بوده و سختی‌های راه نیز طبیعی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار