نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم تقویت معنویت و دیانت در مدارس

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: معنویت و دیانت باید در مدارس تقویت شوند.
کد خبر: ۳۳۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ - 13February 2019

در مدارس خلاء معنویت و دیانت داریمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: رسالت مشترک حوزه عمیه و آموزش و پرورش، تولید علم و تربیت انسان است.

وی بیان کرد: حوزه عمیه و آموزش و پرورش باید ارتقا علمی، گسترش علمی، ازدیاد و تعمیق دانش را سرلوحه کار خود داشته باشند.

یعقوبی ادامه داد: همچنین حوزه عمیه و آموزش و پرورش علاوه بر تولید علم، باید انسان های کارآمد، مبلغ، مدیر و دبیر کارآمد تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: به اندازه ای که به درس و علم بها می دهیم به مسائل دینی و معنویت کمتر اهمیت می دهیم و این باعث می شود زیان آن را در دانشگاه ها شاهد باشیم بنابراین باید تعادلی بین پرداختن به علم و دین به وجود آید.

وی افزود: دین بدون علم خوارج نهروان را به وجود می آورد و علم بدون دین نیز دانشمندان مادی را تربیت می کند که باعث نابودی دنیا می شوند.

یعقوبی با اشاره به اینکه طعم دینداری و معنویت را به فرزندانمان نچشیده ایم، تصریح کرد: اگر به فرزندانمان مهارت ترک لذت و هوای نفس را بچشنایم دیگر لذت هوای نفس را لذت نمی داند بنابراین وظیفه مشترک حوزه عمیه و آموزش و پرورش این است که طعم معنویت و دیانت را به دانش آموزان بچشانند.

وی اظهار کرد: باید در دانشگاه فرهنگیان ارتباط روحانیت و حوزه با دانشجویان که سکان دار آینده آموزش و پرورش هستند بیشتر باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: بهره گیری از روحانیت در آموزش و پرورش نباید تشریفاتی باشد باید مشاوره های مذهبی بیشتر شود و در مجموع حضور روحانیت در مدارس ملموس تر شود.

وی با بیان اینکه در مناسبت های مختلف در صف های مدارس از روحانیون استفاده شود، گفت: تبلیغ دین و بیان مطالب دینی در این صف ها باعث افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به دین می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار