گودرزی:

پالرمو و CFT علاوه بر اشراف بر اسرار مالی ما به دنبال بستن راه دور زدن تحریم‌ها هستند

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: پالرمو و CFT به دنبال اشراف بر اسرار مالی ما هستند و اگر هم قرار بر این باشد که ما با یک اقدامات کوششی و دور زدن تحریم‌ها بتوانیم از این مقطع عبور کنیم آن‌ها به دنبال این هستند که مسیر دور زدن تحریم را برای ما ببندند.
کد خبر: ۳۳۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ - 15February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو بافارس، با اشاره به محتوای لوایح پالرمو و CFT اظهار داشت: گروه 1+5 برجام را به ما تحمیل کردند و بنا بود برجام مشکلی از مشکلات ما را مرتفع کند که برجام نه تنها گره‌ای از گره‌های ما را باز نکرد بلکه بساط هسته‌ای ما را برچید و تعطیل کرد.

وی افزود: در برجام آنچه که تعهدات ما بود به صورت نقد پرداخت شد و در مقابل 1+5 به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: گروه 1+5 در سال 95 قصد داشتند برجام‌های 2، 3 و 4 را در حوزه قانون اساسی، در حوزه کنش‌ها و فعالیت‌های منطقه‌ای و در حوزه توان دفاعی و موشکی بر ما تحمیل کند که با هوشیاری رهبر معظم انقلاب چنین اتفاقی در کشور نیفتاد. آن‌ها وقتی دیدند از این طریق امکان این کار را ندارند موضوع FATF را بر ما تحمیل کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: مگر این‌ها به تعهدات قبلی‌شان عمل کردند که ما از یک سوراخ دوبار گزیده شویم و به این‌ها اعتماد کنیم این‌ها به هیچ یک از تعهداتشان در برجام عمل نکردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: مگر این‌ها به تعهدات قبلی‌شان عمل کردند که ما از یک سوراخ دوبار گزیده شویم و به این‌ها اعتماد کنیم این‌ها به هیچ یک از تعهداتشان در برجام عمل نکردند و بعد هم در نشست ایران با طرف‌های اروپایی وعده ایجاد یک کانال مالی تحت عنوان SPV رادادند و عنوان کردند همکای‌های اقتصادی خود را در حوزه‌های نمختلف با ما اداامه خواهند داد، اما این CPV در حد ایجاد یک دفتر ثبت مالی تنزل پیدا کرد.

وی افزود: اروپایی‌ها آنچه را که قرار بود در حوزه ریلی، هوایی، بحث خرید نفت و میعانات گازی از ایران در پیش گیرند در حد فروش مواد دارویی و غذایی و برخی تجهیزات پزشکی به ایران محدود کردند و نکته دیگر اینکه این موارد اصلاً در محدوده کالا‌های تحریمی نیست بلکه مسأله این است که پول‌های بلوکه شده ما بازگردد و ما پول‌های حاصل از فروش نفت‌مان را بتوانیم تحویل بگیریم.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: جالب اینجاست که هیچی را که اروپایی‌ها به ما دادند در قبال این هیچ مطالبه کردند که ایران باید به FATF هم ملحق شود من فکر می‌کنم بیش از این شایسته نظام جمهوری اسلامی، شایسته دولتمردان و شایسته ملت بزرگ و افتخارآفرین ایران اسلامی نیست که ما بخواهیم معطل بمانیم و آن‌ها برای حل مشکلات ما چه خواهند کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها به دنبال محدود کردن حضور ما و محدود کردن اثرگذاری و کنش‌های ما در منطقه هستند. قطع به یقین از سوی آن‌ها برای ما هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی افزود: چرا آن‌ها جنایاتی که نمونه اخیرش را در شهادت بیش از 30 تن از پاسداران عزیز کشور شد، محکوم نمی‌کنند و در طول این 40 سال پیروزی انقلاب کجا با ما بودند و کجا توانستند ضربه‌ای بزنند و این کار را نکردند. کجا این‌ها دلسوز مردم ایران بودند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: سعی اروپایی‌ها امروز بر این است که در ذهن مسئولین ما تردید ایجاد کنند و بعضی از مسئولان ما هم به این فضا دامن می‌زنند اگر بنا بود FATF مشکلی را از ما حل کند بخش قابل توجهی از آن تا به حال مسئولان دولتی اجرا کردند، باید مشکلی را از ما رفع می‌کرد. برجامی که بنا بود مشکل ما را حل کند. نه تنها مشکل ما را برطرف نکرد بلکه اقتصاد ما را با چالش مواجه کرد و همین که زمان را از ما گرفت.

گودرزی خاطرنشان کرد: پالرمو و CFT به دنبال تضعیف جبهه مقاومت است. این‌ها به دنبال این هستند که تسلط خود را بر مقدرات کشور‌های اسلامی در منطقه بیشتر کنند و جلوی نفوذ جمهوری اسلامی را بگیرند.

وی افزود:‌ای کاش مسئولان به جای اینکه نگاهشان به خارج از کشور باشد ظرفیت‌های بر زمین مانده و بی‌بدیل و کم‌نظیر داخل کشور را فعال کنند. قطعاً اگر پالرمو و CFT هم تصویب شود قدمی را برای حل مشکلات ما برنخواهد داشت بلکه صرفاً اشراف آن‌ها بر اسرار مالی و اقتصادی ما بیشتر خواهد شد و اگر قرار بر این باشد که ما با یک اقدامات کوششی و دور زدن تحریم‌ها بتوانیم از این مقطع عبور کنیم آن‌ها به دنبال این هستند که مسیر دور زدن تحریم را برای ما ببندند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان اظهار داشت: انتظار من این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام به رسالت انقلابی خود عمل کند و بدون توجه به برخی حاشیه‌سازی‌ها با یک نگاه انقلابی تصمیم بگیرد و به تعلق خاطر به رفع مشکلات توسط بیگانگان پایان دهد و با عدم تصویب پالرمو و در ادامه CTF اراده‌ای را برای حل مشکلات از درون خلق کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها