بهره‌برداری از اپلیکیشن «مجاوران خورشید»

محمد معینی‌فر گفت: «اپلیکیشن مجاوران خورشید» به عنوان اولین اپلیکیشن تخصصی و جامع دفاع مقدس استان سمنان با تلاش مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای استان سمنان در مدت ۴ ماه تولید و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۳۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ - 18February 2019

«محمد معینی‌فر» مسئول فضای مجازی و ماهواره‌ای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان با اشاره به این که امروزه دشمنان ایران به روش‌های مختلف از طریق فضای مجازی به افکار مردم نفوذ می‌کنند، اظهار داشت: آمارهای نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی آمارهایی بسیار تکان دهنده هستند، به طوری که لحظه ای غفلت در این حوزه می تواند عوارض و عواقب جبران ناپذیری را شامل حال مردم کشور کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فضای مجازی از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب، اظهار داشت: توجه به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چنان اهمیت دارد که ایشان در سال های اخیر به این موضوع تأکید فراوان کرده و حتی فرمودند «اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و اگر من رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می شدم» و همین فرمایش معظم له، به خوبی اهمیت توجه به فضای مجازی را روشن می سازد.

معینی فر افزود: در فضای تبادل اطلاعات کنونی در دسترس قرار دادن اطلاعات از طریق گوشی‌های تلفن همراه، اهمیت بسزایی یافته است و کمتر سازمانی وجود دارد که محصولات و خروجی‌های خود را به‌وسیله تلفن‌های همراه ارائه ندهد. در این راستا، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان نیز به‌منظور ارائه خدمات به پژوهشگران، محققین، دانشجویان، استادان و علاقه‌مندان در حوزه دفاع مقدس، اپلیکیشن آثار خود را ارائه کرده است.

وی در خصوص اولین اپلیکیشین جامع دفاع مقدس در استان سمنان اظهار داشت: «اپلیکیشن مجاوران خورشید» که به عنوان اولین اپلیکیشن تخصصی و جامع دفاع مقدس استان سمنان است با تلاش مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره ای اداره کل استان سمنان در مدت 4 ماه به بهره برداری رسید.

این فعال شبکه های مجازی ادامه داد: این اپلیکیشن دارای قابلیت هایی مانند مکان نمایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان برای همگان، خصوصا زائرین مشهدالرضا(ع)، کتب منتشر شده در حوزه دفاع مقدس استان سمنان، کتاب صوتی دفاع مقدس، علوم و معارف معارف دفاع مقدس که شامل فایل کتاب آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، مستند 19 قسمتی دفاع مقدس  و کلیه ویدئوهای مربوطه به دوران دفاع مقدس جهت استفاده دانشجویان و اساتید، تصاویر رزمندگان و شهدای استان سمنان بصورت مناسبتی، نماوا ، نمایش کلیه گلزارهای شهدای گمنام استان سمنان، نواها شامل نواهای دوران دفاع مقدس و نواهای رزمندگان استان سمنان، خبرگزاری دفاع مقدس سمنان بصورت آنلاین، اطلاعات عملیاتهای که رزمندگان استان در آن حضور فعال داشتند، رزرو بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، روز شمار دفاع مقدس استانی و کشوری و... است.

معینی فر در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام ضمن دسترس قرار دادن اطلاعات به عموم مردم و نسل جوان جامعه، به شناخت و گسترش فرهنگ دفاع مقدس نیز کمک شایانی خواهد کرد.

مجاوران خورشید اولین اپلیکیشین جامع دفاع مقدس استان سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها