مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس نماد فرهنگ شهادت و ارزش‌گذاری مسئولان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس، نماد فرهنگ شهادت و ایثارگری دلاوران هشت سال دفاع مقدس و ارزش‌گذاری مسئولان استان به مقدسات است.
کد خبر: ۳۳۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ - 18February 2019

باغ موزه دفاع مقدس، نماد فرهنگ شهادت و ارزش گذاری مسئولین استان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در جلسه بررسی ساخت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین که در دفتر امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، با ارزش‌ترین سرمایه‌های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نیازمند صیانت و تبیین مبتنی بر اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی است و این مهم تدبیر همگانی بالأخص دستگاه‌های اجرایی را برای تعمیق و ترویج آن در جامعه می‌طلبد.

وی با اشاره به هدف از تشکیل اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس، افزود: حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس رزمندگان و ایثارگران استان قزوین و ثبت حماسه‌های جاودانه این عزیزان و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ادامه داد: برخی از مسئولان در اجرای مصوباتی که طی جلسات فراوان در خصوص پروژه بزرگ مرکز فرهنگی دفاع مقدس صورت گرفته بود، اهتمام جدی ندارند و هم اکنون قریب به‌اتفاق در تمامی استان‌های کشور این موزه‌های باشکوه که تجلی ارزش‌های معنوی دلاوران استان محسوب می‌شود احداث شده که در استان قزوین، تصمیمات هنوز در پای برگه‌ها باقی مانده است.

این مسئول تأکید کرد: از مسئولان ارشد استان انتظار داریم در این خصوص نگاه ویژه‌ای داشته باشند چرا که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، نماد فرهنگ شهادت و ایثارگری دلاوران هشت سال دفاع مقدس و ارزش گذاری مسئولان به مقدسات می‌باشد.

پیری ابراز امیدواری کرد: ان‌شا‌الله در آینده نزدیک با همکاری مسئولان استان شاهد تسریع در اجرای پروژه بزرگ مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس قزوین باشیم.

در ادامه «علی فرخ‌زاد» معاون عمرانی استاندار قزوین در این جلسه ضمن مهم برشمردن اولویت‌بندی اجرای طرح‌های پروژه، گفت: با توجه به اعتبارات محدود پروژه، ابتدا عملیات محوطه سازی پروژه و استقرار ادوات جنگی انجام گیرد که با صرف کمترین هزینه بیشترین بهره برداری را خواهد داشت و پس از تکمیل محوطه در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز کار عملیات ساختمانی صورت گیرد.

وی موقعیت قرارگیری مجموعه را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه که به مساحت پنج هکتار در جوار شهدای گمنام بوستان فدک در نظر گرفته شده به لحاظ توپوگرافی بسیار حائز اهمیت بوده و به دلیل هم‌جواری با بوستان شهدا و چشم‌اندازهای دیدنی از موقعیت‌های نسبی خوبی برخوردار است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: شهرداری‌ها در تمام امور عمرانی و فرهنگی استان مساعدت کرده‌اند، اما در شرایط کنونی با توجه به کمبود اعتبارات و محدودیت شهرداری‌ها دیگر نمی‌توان انتظار داشت که شهرداری‌ها در ساخت مجموعه مذکور ورود پیدا کنند.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین در جوار شهدای گمنام بوستان فدک در نظر گرفته شده که شامل المان‌های دفاع مقدس، ادوات جنگی و آثار باقی مانده از شهدا خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها