مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

ساخت مستند شهیدان میرشاکی در انتظار تأمین اعتبار است‌

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» بر لزوم توجه به معرفی بیشتر شهدای لرستان در قالب ساخت مستندهای تلویزیونی، تأکید کرد و گفت: ساخت مستند شهیدان میرشاکی در انتظار تأمین اعتبار است‌.
کد خبر: ۳۳۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ - 25February 2019

ساخت مستند شهیدان میرشاکی در انتظار تأمین اعتبار است‌به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز (دوشنبه) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان که در سالن جلسات فرماندهی سپاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهیدان میرشاکی از شهدای شاخص لرستان به‌شمار می‎روند که می‌توانند شانه به شانه شهیدانی مانند شهید همت معرفی شوند.

وی افزود: ساخت مستند شهیدان میرشاکی متأسفانه در انتظار تأمین اعتبار است که می‎طلبد در این زمینه اقدامات لازم انجام گیرد تا شاهد تهیه این مستند باشیم.

بنا بر این گزارش، سیدمصطفی میرشاکی با پیروزی انقلاب، زمانی که شهربانی به دست مردم افتاد، در این ارگان ثبت‌نام کرد و اقدام به سرکوب طاغوتیان کرد، با یاری دوستان، ستاد حزب‌الله الیگودرز را تأسیس کرد و به مبارزه با منافقین پرداخت.

با شروع درگیری‌های اشرار در کردستان، در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب، همراه برادرش سیدجواد، به سرکوب اشرار پرداختند. با پایان یافتن درگیری‌ها، برای ادامه تحصیل به الیگودرز بازگشت و برای اخذ فوق دیپلم عازم مرکز تربیت معلم علامه‌ طباطبایی خرم‌آباد شد.

پس‌ از اتمام تحصیلات، به‌عنوان دبیر بینش اسلامی به جبهه رفت و در آن‌جا به کسوت فرمانده دسته، فرمانده گردان، فرمانده گروهان در لشکرهای مختلف سپاه به نبرد با دشمن پرداخت. یکی‌ از همزمان شهید خاطره‌ای از وی نقل کرده و می‌گوید: شهید سیدمصطفی میرشاکی، در بین بسیجیان و امت حزب‌الله الیگودرز به «سیدالشهدای شهر» معروف است.

از جمله خصایص والایی که در سیدمصطفی وجود داشت، می‎توان به تشویق برادران به حفاظت از انقلاب اسلامی که خون‌بهای هزاران شهید است، اشاره کرد. همچنین تشویق برادران به تولّی و تبرّی و شرکت در نمازهای جماعت و جمعه و دعاهای توسل و کمیل و ندبه از دیگر خصایص وی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها