ابتکار در تجلیل از 20 زن جانباز:

استمرار ارزش‌های انقلاب در گرو تغییر نگاه ما به شخصیت حضرت زهرا (س) است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نباید نگاهمان به شخصیتی مثل حضرت زهرا (س) تنها در تاریخ گذشته باشد و باید او را در جلوه تاریخ امروز ببینیم.
کد خبر: ۳۳۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ - 25February 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از زنان جانباز که عصر امروز (دوشنبه ششم اسفندماه) برگزار شد با اشاره به رشادت و صبوری زنان ایران اسلامی اظهار داشت: روزی به همراه خانم دباغ برای بازدید از موزه عبرت رفتیم که خانم دباغ حالش بد شد، گفت: من یاد آن شکنجه‌ها افتادم که چه کار‌هایی که با ما نکردند، ایشان حتی نتوانست زندان را دوباره ببیند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس زنان نقش تاثیرگذاری داشتند، اینکه یک زن چهار فرزندش را به جبهه فرستاده بسیار ارزشمند است، زنان در مساجد جمع می‌شدند و کار تدارکات را انجام می‌دادند.

وی با بیان خاطراتی از ارزش و جایگاه زنان در صحنه دفاع مقدس بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با خانم معصومه آباد گفتند که من 700 صفحه از کتاب «من زنده‌ام» را یک شبه خواندم.

شهیدی تصریح کرد: به دیدار جانباز 70 درصدی رفتیم. همسرش درباره اینکه چطور شد با کسی که دست و پا و چشم ندارد ازدواج کرده، گفت که من برادرم و پدرم شهید شدند با دیدن شهادت آن‌ها گفتم این 2 نفر راه امام حسین (ع) را رفتند من هم باید راه حضرت زینب (س) را بروم و گشتم تا آسیب دیده ترین جانباز را پیدا کنم و خودم از او خواستگاری کردم.

وی تاکید کرد: هیچ فرقی بین جانبازان زن و مرد نیست. حدود هشت هزار شهید زن داریم. به کارکنان بنیاد شهید گفتم رسیدگی به مشکلات جانبازان و خانواده شهدا را در اولویت کار‌های خود قرار دهید. این اقدامات یک نوع ایثار است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این نکته که ما وظیفه انتقال دستاورد‌های چهار دهه اخیر را به جوانانمان داریم گفت: دشمن می‌خواهد فرهنگ ایثارگری را در جامعه ما از بین ببرد.

وی با اشاره به مشکلات زنان جانباز گفت: پیامد‌های عوارض جانبازی برای یک زن قابل مقایسه با مردان نیست لذا باید روند درمان جانبازان زن و مرد با شرایط افراد تعیین شود.

نباید شخصیت حضرت زهرا را تنها در تاریخ گذشته ببینم

معصومه ابتکار معاون در رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم با اشاره به روز زن و افتخار بزرگ جمهوری اسلامی ایران برای نام‌گذاری این روز گفت: شخصیت‌های بزرگ از بعد انسانی فراتر از دین، موقعیت مکانی و زمانی یک الگو هستند و حضرت زهرا (س) از نمونه این الگو‌ها است.

وی افزود: اگر حضرت زهرا (س) را الگوی قرار نمی‌دادیم امروز استمرار ارزش‌های انقلاب برای نسل جوان اتفاق نمی‌افتاد. این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه نگاهمان به شخصیتی مثل حضرت زهرا (س) تنها در تاریخ گذشته نباشد و جلوه او را امروز هم ببینیم، زن امروز باید بداند چگونه از این الگو درس بگیرد.

وی به ویژگی‌های خطبه فدکیه اشاره کرد و گفت: خطبه فدکیه از حضرت زهرا از جنبه کلامی و مفاهیم بلند مباحث ارزشمندی را داراست. سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژگی‌هایی دارد که اگر درک درست از زندگی این بانو داشته باشیم می‌توانیم آن را سرمشق قرار دهیم.

ابتکار بیان کرد: حضرت زهرا (س) شخصیتی تاثیرگذار در همه دوره‌ها بوده و هست، پایبندی به اصول اخلاقی دفاع از ولایت، درک بلند و دانایی، آینده نگری این بانو که در خطبه فدکیه و ساده زیستی از جمله این ویژگی‌ها است. حضرت زهرا (س) تنها الگوی ساده زیستی برای گذشته نیست، امروز زندگی ساده در بحث محیط زیست حیاتی است و اگر آن را سرلوحه قرار ندهیم با بحران رو به رو می‌شویم.

وی با اشاره به پیوند نسل دیروز با امروز گفت: باید بتوانیم با نسل جدید پیرامون ارزش‌ها گفت‌وگو کنیم. زندگی ایثارگران تجربه زیستی از دورانی است که نسل امروز تجربه نکرده و فداکاری‌های شما برایشان غیر قابل باور است.

ابتکار از برگزاری چندین جلسه نشست گفت‌وگوی بین نسلی با گروه‌های جانبازان و جوانان دهه‌های 70 و 80 اشاره کرد و افزود: در کنار تکریم ایثارگران باید دستاورد‌های 40 ساله انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم. اگر امروز در شاخصه توسعه انسانی در شاخصه زنان به واسطه مقاومت و فداکاری مردم با وجود سختی‌ها و تحریم‌ها و دوران دفاع مقدس پیشرفت کرده‌ایم باید آن را بگوییم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار