مجتهدزاده:

مادران و همسران شهدا سفیران سیره شهدا هستند

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: مادران و همسران شهدا سفیران سیره شهدا هستند و می‌توانند نقش و جایگاه انقلاب اسلامی را در صحنه‌های بین‌المللی به خوبی برای جوانان و دختران جامعه تشریح و تبیین کنند.
کد خبر: ۳۳۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ - 27February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز در ششمین جشنواره اسوه صبر و مقاومت استان قزوین که در سالن 29 فرودین لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: مادران این مرز و بوم با اعتقاداتی که داشتند و دارند فرزندانی را تربیت کردند که در راه اسلام خون خود را فدا کردند و ما تا قیامت مدیون این مادران گرانقدر هستیم.

وی با بیان اینکه زنان و بانوان شهدا در دفاع و مقاومت نقش موثر و مهمی را ایفا کردند، گفت: ملت ایران مدیون مادرانی است که جگرگوشه‌های خود را تقدیم عزت و حیثیت این سرزمین کرده و فرزندانشان را سخاوتمندانه تقدیم کردند و اگر زحمت این بزرگان و اسوه‌های صبر و استقامت نبود مردان ما نمی توانستند در صحنه‌های جنگ پیروز شوند.

این مسئول ادامه داد: مادران و همسران شهدا منافع ملی را به منافع شخصی و احساسی خود ترجیح دادند و ثابت کردند که در مسیر راستین حضرت زینب (س) قدم برداشته اند.

مادران و همسران شهدا سفیران سیره شهدا هستند

«مریم مجتهدزاده» با اشاره به جنگ نرم دشمن بیان داشت: مادران و همسران شهدا سفیران سیره شهدا هستند و می توانند نقش و جایگاه انقلاب اسلامی را در صحنه‌های بین‌المللی به خوبی برای جوانان و دختران جامعه تشریح و تبیین کنند و به آنان بگویید که چه جوانان و دلاورمردانی در راه پیروزی و استقلال نظام اسلامی جان خود را فدا کردند و برای اهداف آرمانی خود چه سختی‌ها و مشقات فراوانی را به خود خریدند تا امروز عزت و امنیت کشور را برای ما فراهم آورند.

همسر جاویدالاثر «سیدمحسن موسوی» یکی از دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان افزود: امروزه دشمن دیگر جرأت ندارد از طریق جنگ سخت وارد صحنه شود چرا که به قدرت نظامی ایران پی برده بدین منظور از طریق فضاهای مجازی وارد جنگ نرم شده است.

وی ادامه داد: هیچگاه نباید فضاهای مجازی را تهدید دانست چرا که می‌توان از همین امکانات تهیدها را به فرصت تبدیل کرد و با نشر ایثارگری شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، اهداف عالیه نظام در گام دوم انقلاب را ترویج کرد.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی برخواسته از نخبگان، دانشجویان و بزرگان دین بود، گفت: امروزه بسیاری از کشورهای آزادی‌خواه دنیا مانند لبنان، ایران را به عنوان الگوی خود قرار داده اند چرا اگر در گذشته هواپیماهای رژیم صهیونیستی به راحتی به حریم هوایی کشورها تجاوز می‌کردند اما امروز جرأت نزدیک شدن به مرزها را هم ندارند و این مهم در جنگ 33 روزه لبنان به خوبی نمایان شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با تأکید بر اهمیت جایگاه مادر در تربیت و تعالی نسل‌ها به ویژه نقش مادران شهدا خاطرنشان کرد: یقینا شهدا با پرورش در دامان مادران پاک و مؤمن به درجه‌ای رسیدند که خدمت و تلاش برای استقرار و حفظ نظام اسلامی را عاشقانه تا رسیدن به مقام قرب الهی طی کنند و این امر، مسئولیت سنگینی را به همه تاریخ بر دوش مردم و مسئولان نظام قرار داده است.

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با تبریک روز زن و تقدیر از مادران شهدا بعنوان اسوه‌های صبر و مقاومت گفت: همسران شهدا، در دوران انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت (ع) و پس از آن هر زمان که این کشور نیاز به امنیت داشته است همراه و پشتیبان آنها بوده اند.

مادران و همسران شهدا سفیران سیره شهدا هستند

امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» اضافه کرد: این اسوه های پرافتخار کشور، پس از شهادت عزیزان خود نیز، مسئولیت زندگی را به تنهایی به دوش کشیده و تربیت فرزندان را به خوبی به انجام رسانده است به عبارتی اجر مادران و همسران شهدا نه تنها در همراهی با عزیزان خود بلکه پس از شهادت آنها نیز با تحمل صبر و استقامت قابل نمود است.

این مسئول با اشاره به اینکه همسران شهدا، نزدیک ترین افراد به این عزیزان بوده و تمام سجایای اخلاقی آنها را درک و لمس کرده اند افزود: همسران شهدا می‌توانند سفیران خوبی در انتقال سیره شهدا باشند.

پیری با بیان اینکه اکنون تعداد زیادی از مادران و همسران شهدای استان دار فانی را وداع گفته‌اند متذکر شد: همسران شهدا اسوه صبر و ایثار هستند لذا می‌توانند مروج فرهنگ ایثار و استقامت و سفیران خوبی در انتقال سیره شهدا باشند.

مادران و همسران شهدا سفیران سیره شهدا هستند

در پایان این همایش از کتاب «گهواره‌های نیلوفری» رونمایی و از مادران و همسران شهید استان قزوین تجلیل شد.

مادران و همسران شهدا سفیران سیره شهدا هستند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار