در تماس تلفنی ظریف با همتای پاکستانی اعلام شد؛

آمادگی ایران برای کمک به حل مسالمت آمیز اختلافات هند و پاکستان

وزیر خارجه در تماس تلفنی با همتای پاکستانی آمادگی ایران را برای کمک به حل مسالمت آمیز اختلافات این کشور با هند اعلام کرد.
کد خبر: ۳۳۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ - 27February 2019

به گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی تلفنی با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود ضمن ابراز تاسف از درگیری‌های به وجود آمده بین دو کشور هند و پاکستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات دو کشور اعلام و طرفین را به خویشتنداری و انجام هر چه سریعتر گفتگو دعوت کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است با همتای هندی خود نیز تلفنی گفتگو کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در دومین موضع گیری 2 روز اخیر بار دیگر ضمن ابراز نگرانی عمیق از مخاطرات ناشی از افزایش تنش‌های مرزی و صف آرایی نیرو‌های نظامی بین 2 کشور هند و پاکستان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از این دو کشور مهم و تاثیرگذار این منطقه حساس از جهان دعوت می‌نماید تا با لحاظ نمودن شرایط پیچیده منطقه‌ای، که تا حد بسیاری برای افزایش بی ثباتی، ناامنی و مداخله خارجی آسیب پذیر به نظر می‌رسد، و با رعایت صبر و خویشتنداری نسبت به حل و فصل مسالمت آمیز و استفاده بهینه از تمامی ابزار‌های دیپلماتیک برای پایان تنش ایجاد شده اقدامات لازم را بعمل آورند.

بامداد دیروز تعدادی از جنگنده‌های نیروی هوایی هند با نقض حریم هوایی پاکستان اقدام به بمباران اهدافی در داخل خاک پاکستان کردند. تنش‌های مرزی و صف‌آرایی نظامی بین دو کشور از دیروز ادامه دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار