ظریف:

دنیا دیگر غرب محور نیست/ امنیت خود را تولید می‌کنیم، مصرف نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کل بودجه نظامی ایران ۱۶ میلیارد دلار آن هم با دلار زیر ۴ هزار تومان است.
کد خبر: ۳۳۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ - 28February 2019

دنیا دیگر غرب محور نیست/ امنیت خود را تولید می‌کنیم، مصرف نمی‌کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در چهارمین همایش بررسی شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: بسیار سخت است بعد از وزیری صحبت کنم که ادیب و شاعر است و سابقه مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را در کارنامه دارد، از طرفی همین‌جا یاد دوست و برادر عزیزم دکتر قاضی‌زاده هاشمی را گرامی می‌دارم و از زحمات ایشان قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: من وصله نچسبی بین شما دانشمندان علوم پزشکی هستم، چرا که نه پزشک هستم و نه علوم پزشکی بلدم اما در حوزه جهان و ایران با توجه به اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را سپری کردیم، 2 موضوع را مطرح می‌کنم.

ظریف با تأکید بر اینکه همه دنیا در حال تغییر است، گفت: روزی بود که 2 قدرت در دنیا حرف اول و آخر را می‌زدند و حرف اول و آخر قدرت را داشتن موشک و سلاح‌های هسته‌ای می‌زد البته این بدان معنا نیست که موشک و سلاح هسته‌ای نیاز نیست بلکه به معنای عبور از دوران قدرت‌نمایی با موشک و سلاح است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دنیا اکنون در مرحله پساغربی است البته این بدان معنا نیست که غرب مهم نیست بلکه معنای آن این است که همه چیز دنیا غرب نیست و غرب همه تصمیمات دنیا را نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: ما 2 تفکر در کشورمان داریم، یکی آنهایی که شیفته غرب هستند و یکی آنهایی که سر ناسازگاری با غرب دارند اما باید دانست که غرب‌شیفتگی و غرب‌ستیزی انتهای یک باور هستند.

ظریف تأکید کرد: دنیا امروز غرب‌محور نیست و ما وارد دنیای پساغربی شده‌ایم و منابع تصمیم‌گیری تغییر کرده است.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار