عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

شهردار قزوین با ارائه لایحه مجزا به مرکز فرهنگی دفاع مقدس کمک کند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهردار قزوین می‌تواند با ارائه لایحه‌ای مجزا از ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس حمایت کند که قطعا اعضای شورای شهر قزوین نیز بر این امر مهم نگاه ویژه دارند.
کد خبر: ۳۳۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ - 04March 2019

«محسن حق شناس» با حضور در دفتر دفاع‌پرس قزوین ضمن حمایت شورای اسلامی شهر از اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس نشانگر عزم و ایمان راسخ جوانان انقلاب اسلامی در مقابله با هر تهدید و ظلم در جهان بود و ما نیز باید در هر برهه از زمان اندوخته های ارزشمند خانواده های شهدا و گنجینه قلب های پاک رزمندگان و جانبازان را بعنوان سرمشق خود قرار بدهیم و با نشر دلاوری های آنان به جوانان امروز، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.  

وی با بیان اینکه ایثار و پایداری از میهن و ارزش ها و باورهای دینی یکی از شاخص های مردم ایران است، گفت: مجموعه شهرداری قزوین نیز با پشتیبانی اصلی در مبحث برگزاری کنگره سه هزار شهید استان، جمع آوری خاطرات شهدا و رزمندگان و چاپ و نشر آن، دیدار با خانواده شهدا و تکریم جانبازان و ایثارگران بر فرهنگ ایثار و شهادت تاکید دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: از شهردار قزوین می خواهیم جهت پیگیری و حمایت از ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس لایحه ای مستقل به صحن شورا ارائه دهد که قطعا اعضای شورای شهر قزوین نیز بر این امر مهم نگاه ویژه دارند.

«حق شناس» خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران بارزترین الگوی صبر و استقامت در تلاطم های مختلف جامعه محسوب می شوند و باید در این خصوص برنامه های جدی تری در حمایت از این بزرگان از سازمان های دولتی و غیر دولتی استان صورت گیرد.

شهردار قزوین با ارائه لایحه مجزا به مرکز فرهنگی دفاع مقدس کمک کند

مسئولین قزوین هیچ همکاری در جهت تاسیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس ندارند

در ادامه امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» ضمن قدردانی از حضور عضو شورای اسلامی شهر در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین می تواند با ظرفیتی که دارد و با توجه به نزدیکی به پارک ملی باراجین یکی از جاذبه های اصلی گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: در حالی که در کشورهای غربی و حتی کمونیست برای سربازان کشته شده خود در جنگ جهانی یک ارزش خاصی قائل هستند اما در قزوین با توجه به اینکه شهدای ما از جنبه معنوی و دینی خاصی برخوردارند این مهم تحقق نیافته است و مسئولین استان جهت تاسیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس همکاری لازم را ندارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه منشأ بسیاری از مشكلات و ناهنجاری های جامعه امروزی ما دور شدن از فرهنگ ایثار و شهادت است که امیدواریم مسئولین استان در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها