سردار سلامی:

مذاکره یعنی فرصت دادن به دشمن/ با ترک میدان جنگ نباید فریب دشمن را خورد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مذاکره یعنی فرصت دادن به دشمن گفت: شهیدان به ما آموختند که باید با دشمن در میدان جنگ با جنگیدن سخن گفت و با ترک میدان جنگ و روی آوردن به مذاکره نباید فریب دشمن را خورد.
کد خبر: ۳۳۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ - 07March 2019

مذاکره یعنی فرصت دادن به دشمن؛ با ترک میدان جنگ نباید فریب دشمن را خوردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز در نخستین یادواره سرداران و شهدای ایل بهمئی با بیان اینکه شهیدان ما راه عزت ما را گشودند و به دشمن اجازه یک موفقیت کوچک را هم ندادند، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، همه قدرت‌های مستکبر جهان هم قسم شدند تا بر این ملت یورش بیاورند و اجازه ندهند حکومتی به نام اسلام در این سرزمین شکل بگیرد چون می‌دانستند اگر اجازه دهند اسلام دوباره طلوع کند آنها را شکست خواهد داد.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه قدرت‌های سیاسی و اقتصادی جهان در اختیار دشمن ما بود و ما در محاصره و تحریم تنها بودیم، افزود: همه مرتجعان عرب و مستکبران با هم قدرت نظامی را به صحنه آورده بودند و ما تنها و در اوج نابرابری به برکت رهبری‌های امام و پیشوای بزرگ‌مان در مقابل آنها ایستادیم.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ملت ایران از حضرت علی (ع) امام مسلمین آموخته بود که هیچ قومی ذلیل نمی‌شود مگر اینکه دشمن در سرزمینش پا بگذارد و از تاریخ آموخته بود که نباید امامش را تنها بگذارد بنابراین اجازه نداد تاریخ غم‌انگیز صدر اسلام تکرار شود بلکه با افتخار سرود پیروزی را در هر مقطعی از مبارزه‌اش علیه قدرت‌های مستکبر سر داد.

سردار سلامی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس شبیه یک معجزه بود، گفت: تاریخ سراغ ندارد که یک ملت در انزوا و فشار در مقابل همه قدرت‌ها اینگونه مردانه بایستد و پیروز شود و اراده خود را به دشمن تحمیل کند.

وی ابراز کرد: در هشت سال دفاع مقدس ما در سرزمینی نزدیک به همین دیار در کنار کارون و کرخه و اروند می‌جنگیدیم و دشمن بر قلب سرزمین ما متمرکز شده بود و می‌خواست ایران را کوچک و تسلیم کند اما در آن روزهای سخت شهیدان ما از خانه و کاشانه خود جدا شدند، هجرت را مقدمه جهاد خود کردند، به آرزوهای دنیایی خود پشت پا زدند و به جبهه‌ها شتافتند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا گفت: خداوند خود بر شما درود و رحمتش را نثار کرده است، شما هدایت‌یافتگان به درگاه الهی هستید، خانه‌های شما دروازه بهشت است زیرا از آنجا انسان‌های بهشتی به معراج رفتند.

سردار سلامی ابراز کرد: امروز به برکت استواری و استحکام قدم‌های شما ملت ایران است که رهبر بلندقامت، نبوی، علوی و حسینی ما در مقابل همه قدرت‌ها با وقار و آرامش ایستاده و این کشور و جهان اسلام را از میان امواج پرتلاطم فتنه‌ها به ساحل آرامش رهنمون می‌کند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ما در این نزدیکی‌ها می‌جنگیدیم اما امروز هزاران کیلومتر آن سوی مرزها دشمنان‌مان را تعقیب می‌کنیم و آنها را خسته و افسرده و ناامید کرده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه استقامت ملت ایران سرمشقی برای جهان مستضعف و آزاده امروز بوده است، ابراز کرد: امروز شمشیر جهاد مسلمانان از نیام برکشیده شده و دشمن در حال عقب‌نشینی است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه امروز دشمن شکست خورده و بیهوده فریاد می‌کشد، گفت: ما در همه صحنه‌ها با دشمن در مقیاس جهانی درگیر بودیم و هر چه توانستند از قدرت‌شان چه سیاسی، چه اقتصادی، چه نظامی و چه عملیات روانی استفاده کردند تا ملت ایران را تسلیم کنند، اما امروز دیگر نه ارعاب، نه تهدید، نه تحریم و نه محاصره و نه فشار هیچکدام برای ملت ما جواب نمی‌دهد، زیرا همانگونه که رهبرمان فرمودند دیگر ملت ایران از دشمنان ریز و درشت خود نمی‌ترسد.

وی ایران را قلب مقاومت جهان دانست و خاطرنشان کرد: من از قلب مقاومت جهان به دشمنان می‌گویم ما به زودی شما را شکست می‌دهیم، ما تسلیم نمی‌شویم بلکه شما را تسلیم اراده بلند خود می‌کنیم، ما صاحب قدرت هستیم و برای شکست دشمنان قدرت انباشت کرده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه قدرت اصلی در ایمان مردم است، گفت: ما برای جنگ‌های بزرگ خود را آماده کرده‌ایم و اگر روزی فرا رسد شما توان تحمل سیلی‌های بزرگ این ملت را ندارید همانگونه که در گذشته تحمل این سیلی‌ها را نداشتید.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه امروز قدرت انقلاب‌ اسلامی از قلب این سرزمین تا مدیترانه و دریای سرخ امتداد یافته و هر روز رو به گسترش است، اظهار داشت: امروز دیگر منطقه‌ای به نام خاورمایانه میدان تسلط سیاسی آمریکا نبوده و خلیج فارس میدان عرضه اندام نظامی آمریکا نیست.

وی با بیان ایکه امروز دیگر شرق مدیترانه سرزمینی برای تاخت و تاز رژیم صهیونیستی نیست، گفت: همه این قدرت‌ها رو به زوال هستند و ممات تدریجی را تجربه می‌کنند زیرا ملت‌های مسمان بیدار شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: دشمن با حضور سنگین در فضاهای ماهواره‌ای و مجازی می‌خواست قلب‌ها و ذهن‌های ملت ما را تسخیر کند اما قلب‌ها و ذهن‌های ما در تسخیر آیات روح بخش قرآن است که آنها را به ایستادگی دعوت می‌کند.

سردار سلامی ابراز کرد: دشمن تصور می‌کرد ما با فشار به سمت مذاکره می‌رویم اما شهیدان به ما آموختند که باید با دشمن در میدان جنگ با جنگیدن سخن گفت و با ترک میدان جنگ و روی آوردن به مذاکره نباید فریب دشمن را خورد.

وی با بیان اینکه هرگاه دشمن زیبا سخن می‌گوید، می‌خواهد ما را فریب دهد، افزود: همه ملت ایران می‌دانند مذاکره یعنی فرصت دادن به دشمن برای بازسازی قدرتش و طولانی کردن یک مبارزه و امتیاز دادن به دشمن.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه ما با دشمن در میدان جنگ سخن می‌گوییم، چه اقتصادی باشد، چه سیاسی و چه نظامی، عنوان کرد: ما آموخته‌ایم با زبان زور باید با دشمن سخن گفت تا قانع شود.

سردار سلامی با بیان اینکه مقاومت ما به زودی به ثمر می‌نشیند، گفت: جنگ ما با دشمن جنگ امید و ناامیدی است او می‌خواهد ملت ایران را ناامید کند و ملت ایران او را ناامید می‌کند.

وی بیان کرد: ما راه شهیدان‌مان را با قدرت ادامه می‌دهیم و هر روز بر قدرت‌مان  می‌افزاییم و در این راه همه ابزارهای پیشرفت را در اختیار داریم و به هیچ کشوری هم در جهان نیاز نداریم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما اقتصادمان را قوی می‌کنیم زیرا قدرت خوداتکایی داشته و همه ظرفیت‌های بقا در اختیار ماست و می‌توانیم چند برابر ظرفیت کشورمان را همین امروز تغذیه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار