طبق مصوبه مجلس؛

تریبون‎های رسمی کشور حق هیچ‌گونه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس را ندارند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که طبق آن هرگونه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از سوی رسانه‌های رسمی به خصوص صداوسیما و جایگاه نمازجمعه ممنوع شود.
کد خبر: ۳۳۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ - 10March 2019

تریبون‎های رسمی کشور حق هیچ‌گونه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس را ندارندبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‎‏پرس، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 اسفند) در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ماده (59) قانون و تبصره‌های آن را به شرح زیر اصلاح کردند:

ماده 59 - انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزد از تاریخ اعلام رسمی اسامی آنان از طریق صداوسیما و جایگاه نمازجمعه، جلسات، تجمعات، مراسم و با هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است و همچنین هرگونه فعالیت کارمندان در ساعات اداری و استفاده و سو استفاده از مقام و موقعیت اداری و سیاسی و وسایل و سایر امکانات دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات وابسته به آنها و نهادها ومؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) و تحت هر عنوان اعم از کمک و غیره استفاده می‌کنند و یا دارایی آنان از اموال عمومی است و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور در راستای فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها ممنوع می‌باشد.

طبق تبصره 1 این ماده استفاده از امکانات عمومی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در مواردی که مطابق مواد بعدی این قانون مجاز شمرده شده است، با رعایت برابری نامزدها در بهره برداری تبلیغاتی آنان از شمول حکم این ماده مستثنی می‌باشد.

به موجب تبصره 2 این ماده نیروهای مسلح، قوای سه گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آنها، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سازمانها، نهادها، شرکت‌های دولتی، مؤسسات عمومی غیردولتی و نهادهای عمومی و مسؤولان و کارکنان آنها حق ندارند له یا علیه هیچیک از نامزدهای انتخاباتی، تحت هر عنوان اعم از اظهارنظر تخصصی و غیره، اعلامیه، اطلاعیه و پلاکارد بدهند.

در تبصره سه این ماده هم آمده است: نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارات، نهادها و مؤسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ولو به صورت درج آگهی ندارند.

طبق تبصره چهار این ماده تخلف از احکام این ماده و تبصره‌های ذیل آن جرم بوده و مرتکب به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

در ادامه مواد 32، 37، 40، 44، 53 و 65 این طرح به دلیل اینکه در لایحه صلاح قانون انتخابات به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار