خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۱۱)/ شناسایی شهدای گروه پاسدار شهید محسن چریک

پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در نامه خود شرح حالی از شناسایی شهدای گروه پاسدار شهید «محسن چریک» را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۳۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 03April 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در تاریخ یکم تیر ۱۳۳۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۳)/ شناسایی شهدای گروه پاسدار شهید محسن چریک

تصاویر دفترچه خاطرات پاسدار شهید «مهدی محمدباقری»

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۳)/ شناسایی شهدای گروه پاسدار شهید محسن چریک

ادامه متن دفترچه خاطرات را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«...ما را می‌دیدند و رفتیم با چند جنازه (۴ نفر) که ظاهراً بیشتر هم بودند با هزار مکافات توانستیم یکی از آن‌ها را جمع کنیم و آوردیم که ببرند تهران و آن هم شناسایی شده بود و این جنازه‌ها مال ۴ ماه یا ۵ ماه قبل بود که از گروه شهید «محسن چریک» بودند و هر کجای آن‌ها را دست می‌زدی از بدن جدا می‌شد و این تپه در افشارآباد قرار دارد و عصر هم بچه‌ها را فرستادم یکی دیگر را آوردند که آن اینجا شناسایی نشد، ولی اولی اسم او عباس بود فرزند محمدعلی و الان هم که می‌نویسم حدود ۱۰۰۰ متری ما درگیر شدیدی شده که نیم ساعت پیش شروع شده که ما فقط آتش آر پی جی ۷ و تیر بار کالیبر ۵۰ دیده می‌شود.

الان ساعت ۲ بعد از نصف شب است و قصد خوابیدن دارم که با یک فانوس و رادیو و ساعت و مقداری کشمش و نخود سرگرم شده بودم.

سه شنبه ۱۳۶۰/۱/۱۸

الان ساعت ۱۰:۵۰ است و ما ساعت حدود ۸ شب از جبهه به پادگان آمدیم و امروز هم یک جنازه از تپه شهدا آوردند در راه که می‌آمدیم پشت ماشین شعار‌هایی می‌دادیم وقتی وارد آسایشگاه شدیم دیدیم نامه بسیار آورده‌اند، اما هرچه گشتم نامه خود را پیدا کنم دیدم نیست و خیلی ناراحت شدم ناچاری نامه‌های عرب (شهید) را خواندم و عکس‌هایی که عرب برای چاپ به تهران فرستاده بود آورده بودند با دیدن عکس‌ها خوشحال شدم.

چهارشنبه ۱۳۶۰/۱/۱۹

امروز طبق روال عادی در پادگان به سر بردیم و دیشب شنیدیم که ۳۰ نفر به بچه‌ها برای تک زدن (حمله چیریکی) رفتند و بسیار موفقیت‌آمیز برگشتند. ۹ تانک و تعدادی زیادی از دشمنان را از بین بردند و سالم برگشتند و امشب شنیدیم که کل گروهان می‌آیند پادگان و آماده می‌شوند بر یک حمله سراسری و سخت...»

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار