با رای نمایندگان مجلس

ارجاع طرح جامع سراسری حمل و نقل ریلی کشور از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون برنامه بودجه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای موافق خود بند (ی) و بند (الف) ماده 1طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات قانونی دولت را جهت بررسی و رفع ایرادات به کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ارجاع دادند.
کد خبر: ۳۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ - 17November 2014

ارجاع طرح جامع سراسری حمل و نقل ریلی کشور از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون برنامه بودجه

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، نمایندگان شورای اسلامی در بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بند (ی) ماده 1 این طرح را برای بررسی و برطرف شدن ایراداتش در کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات ارجاع دادند.

در بند (ی) این طرح و الحاقات آن آمده است که مفاد این ماده جایگزین تبصره 38 دائمی لایحه قانون بودجه سال 1358 کل کشور مصوب 5/10/1358 شورای اسلامی می شود. لازم به ذکر است در بند الحاقی 1 به ماده 1 این طرح نمایندگان دولت را مکلف کردند تا از محل فروش میعانات گازی به شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه های داخلی، معادل درصدی از صادرات نفت را که هر ساله به صندوق توسعه ملی واریز می کند به نرخ روز محاسبه و برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اختصاص دهد . این منابع در قالب ردیف مستقل و مشخص در قوانین بودجه سنواتی درج و به صورت ماهانه، وجه دریافتی به شرکت مذبور پرداخت می گردد.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی مکلف است، وجوه دریافتی را صرفا جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور در قالب ردیف های مشخص شده در پیوست های قوانین بودجه هر سال هزینه نماید.

در تبصره این بند الحاقی آمده است: راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف است طرح جامع سراسری حمل و نقل ریلی کشور را ظرف شش ماه تعیین نماید.

از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن علنی 158 نماینده به ارجای این بند الحاقی و بند (ی) ماده 1، به کمیسیون برنامه و بودجه رای موافق، 22 رای مخالف و 3 رای ممتنع دادند.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس همچنین اصل ماده 1 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را نیز تصویب کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار