حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اقتصاد کشور را باید از وابستگی به بازار نفت خارج کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پول نفتی که از طریق واردات به کشور می‌آید، نتوانسته نتیجه مطلوبی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی داشته باشد؛ لذا یکی از راهکار‌های اساسی رونق بخشیدن به اقتصاد، عدم وابستگی به درآمد‌های نفتی است.
کد خبر: ۳۳۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ - 30March 2019

محمد حسینی نماینده مردم شهرستان‌های تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با بیان اینکه امروز حوزه اقتصادی کشورمان جزو مسائلی است که دشمنان درصدد هستند از آن به عنوان حربه‌ای علیه نظام استفاده کنند، اظهار داشت: در عرصه اقتصاد خرد و کلان باید از نظریه اقتصاددانان بهره ببریم؛ چراکه از این طریق می‌توانیم زیرساخت‌ها را اصلاح کرده و آثار مخرب ناشی از تحریم‌های آمریکا را به میزان قابل توجهی کم کنیم.

این نماینده خانه ملت در ادامه افزود: اگر بخواهیم در این چند سال به سیاست‌گذاری‌هایی که از سوی مجلس در زمینه استخراج نفت و امثال آن بوده، توجه کنیم، در‎می‌یابیم پول نفتی که از طریق واردات به کشور می‌آید، نتوانسته نتیجه مطلوبی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی ما داشته باشد؛ لذا یکی از راهکار‌های اساسی در رونق بخشیدن به اقتصاد، عدم وابستگی به درآمد‌های نفتی است.

حسینی با اشاره به سرمایه‌های انسانی و متخصصان و نخبه‌های اقتصادی حاضر در کشور تاکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم به پیشرفت‌های قابل توجهی در تمام عرصه‌ها دست پیدا کنیم، باید از ثروت‌های انسانی بیش از هر زمان دیگر، بهره‌مند شویم. وضعیت نامساعد کشور در حوزه اقتصادی بهبود می‌یابد اگر از توانایی و تحلیل‌های اقتصاددانان بیش از گذشته استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: منتقدان بر این باورند که نمایندگان مجلس در برخی از موارد دچار روزمرگی شده و نسبت به برخی موارد کلان کشور توجه چندانی ندارند؛ لذا استفاده از نظر کارشناسان اقتصادی می‌تواند بر این روزمرگی تاثیر گذاشته و اقتصاد کشور را که اکنون به حربه‌ای برای دشمن تبدیل شده را نجات دهد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که رفع مشکلات اقتصادی مردم باید دغدغه‌های اصلی مسئولان باشد، گفت: ما مردمی داریم که همواره در تمام عرصه‌های مهم کشور حضور پیدا کرده و همین حضور مقتدرانه باعث عقب‌نشینی بدخواهان و معاندان نظام از اهداف شومشان شده و این وظیفه مهم مسئولان است که با تدبیر و تلاش جدی برای رفع معضلات معیشتی آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و اقدام کنند؛ لذا تمام توجه نمایندگان مجلس تصویب نهایی لایحه بودجه‌ای است که بتواند در بهبود وضعیت معیشتی مردم موثر و کارآمد باشد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار