حجت‌الاسلام راشد یزدی:

استمرار انقلاب اسلامی با همدلی و مودت محقق می‌شود

حجت‌الاسلام راشد یزدی در مراسم گرامیداشت «سالروز قیام دهم فروردین یزد» با اشاره به روحیه استکبارستیزی مردم کشور، وجود حس همدلی، مودت و صبر در جامعه را از ضروریات استمرار انقلاب دانست.
کد خبر: ۳۳۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ - 30March 2019

به گزارش دفاع پرس از یزد، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز قیام دهم فروردین یزد که با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولین در محل پایگاه انقلاب، مسجد روضه محمدیه برگزار شد با گرامیداشت یاد شهیدان این قیام به نقش برجسته شهید آیت‌الله صدوقی در پیشبرد اهداف انقلاب در این دیار و کشور اشاره کرد و افزود: عزت امروز ایران اسلامی مدیون همین خون‌های پربرکتی است که در راه اسلام عزیز و این انقلاب ریخته شد.

این استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به اهمیت تداوم و استمرار انقلاب، یادآور شد: تحقق این مهم درگرو، همراهی مردم و حفظ روحیه انقلابی در جامعه است و جامعه نیز برای حرکت در این مسیر به سلاح‌هایی نیاز دارد.

وی از مقاومت در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی‌های دشمنان و استکبار به‌عنوان یکی از این سلاح‌ها نام برد و تصریح کرد: عقب‌نشینی در برابر ظلم و زیاده‌خواهی مستکبرین و سازش با آن‌ها پایه‌های انقلاب را سست می‌کند و شرایط تسلط دشمنان را فراهم می‌سازد.

راشد یزدی با تأکید بر اینکه مردم ما با حضور حماسی و پرشور درصحنه‌های موردنیاز انقلاب همچون راهپیمایی‌ها به‌خوبی نشان دادند در این چهل سال روحیه مقاومت و استکبارستیزی خود را حفظ کرده‌اند، اظهار داشت: امروز نهال نوپای انقلاب به درخت تنومندی تبدیل‌شده است، اما باید توجه کرد که حفظ و تقویت آن نیز ضروری است.

این مبارز سال‌های پیروزی انقلاب حفظ خصلت مقاومت و دشمن‌ستیزی را برای یک ملت انقلابی ضروری دانست و عنوان کرد: نباید اجازه داد این روحیه در جامعه کمرنگ شود.

راشد یزدی در ادامه با اشاره به آیه 29 سوره فتح، ویژگی برجسته مؤمنین و یاری کنندگان دین الهی را سخت‌گیری و مقاومت نسبت به کفار و دشمنان و مهرورزی و مودت در بین یکدیگر دانست و متذکر شد: همدلی، مهرورزی و صبر در جامعه دیگر سلاحی است که برای حفظ روحیه انقلابی به‌منظور استمرار انقلاب ضروری است که متأسفانه این صفات عالی و ضروری در جامعه ما قدری کمرنگ شده.

وی با تأکید بر اینکه بی‌تفاوتی نسبت به یکدیگر را بلای خطرناکی دانست که درآیات و روایات نیز به آن اشاره‌شده و عنوان کرد: به تعبیر نبی مکرم اسلام (ص) معیار مسلمانی دستگیری از دیگران و مودت داشتن نسبت به افراد جامعه و نیکی در حق آنان است.

این کارشناس دینی صبر و تحمل را از دیگر صفات ضروری برای یک جامعه اسلامی متعالی دانست و بیان داشت: این مهم در کنار گشاده‌رویی در برخورد با دیگران از ویژگی‌های یک مسلمان است که بارها مورد تأکید ائمه اطهار نیز قرارگرفته است.

راشد یزدی به حجم بالای دشمنی‌ها علیه این انقلاب و مردم اشاره کرد و متذکر شد: در این شرایط حفظ وحدت و همدلی داخلی و تقویت روحیه تعاون و یاری به یکدیگر از ضروریات جامعه است که هم مردم و هم مسئولین و کارگزاران و کارمندان دولت در همه سطوح باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به روایات و آیاتی از قرآن کریم خدمت و یاری‌رساندن به مردم و بندگان خدا را از بالاترین عبادت‌ها دانست و تصریح کرد: برای یک کارمند و فردی که دارای مسئولیت است، عبادتگاه همان اداره است و خدمت‌رسانی به مردم بالاترین عبادت برای او به‌حساب می‌آید.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه کسانی که بتوانند گره‌ای از کار مردم باز کنند و در این امر کوتاهی کنند در روز قیامت هیچ جوابی نخواهند داشت و این گناه نابخشودنی است، اضافه کرد: حس همدلی و یاری به یکدیگر نباید در جامعه کمرنگ شود.

راشد یزدی از وجود خشونت در جامعه و کم شدن صبر و تحمل در بین مردم نیز انتقاد کرد و یادآور شد: اسلام دین نشاط است و اخلاق نیکو و پسندیده از اصلی‌ترین دستورات دینی ما است که نباید به فراموشی سپرده شود و نسبت به آن بی تفاوت بود.

گفتنی است برپایی نمایشگاهی از تاریخ انقلاب و مشاهیر یزد، مدیحه‌سرایی ذاکرین اهل‌بیت و امضا طومار درخواست دیدار مردمی با رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام مردم یزد در دهم فرودین، از رویدادهای حاشیه این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار