حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

روحیه بسیجی در حادثه سیل بسیار برجسته بود/ ضرورت ادامه رفع مشکلات مردم آسیب‌دیده/ ویرانی‌ها و خسارات باید پیش‌بینی می‌شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمات‌رسانی، هماهنگی بخش‌های مختلف، شور و شوق کمک‌رسانی و روحیه بسیج شوندگی مردم در حادثه اخیر سیل را بسیار برجسته خواندند و فرمودند: در کنار این نکات، ویرانی‌ها و خسارات باید از قبل پیش‌بینی می‌شد.
کد خبر: ۳۳۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ - 02April 2019

خدمت‌رسانی و روحیه بسیجی در حادثه سیل بسیار برجسته بود/ رفع مشکلات مردم آسیب‌دیده ادامه یابد/ ویرانی‌ها و خسارات باید از قبل پیش‌بینی می‌شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه‌ ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل‌زده‌ کشور که با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، فرمودند: خدمات‌رسانی، هماهنگی بخش‌های مختلف، شور و شوق کمک‌رسانی و روحیه بسیج شوندگی مردم در حادثه اخیر سیل در چند استان بسیار برجسته بود؛ اما باید همه تصمیم‌ها و اقدامات لازم، به‌صورت جدی پیگیری شود و تا رفع مشکلات و آلام مردم آسیب‌دیده ادامه یابد.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از گزارش‌های ارائه‌شده در این جلسه، افزودند: خدمات انجام‌گرفته و هماهنگی میان دستگاه‌ها و حضور مسئولان رده‌بالا و فرماندهان نظامی در دل حادثه و در مناطق آسیب‌دیده، از نکات قابل توجه این حادثه بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: در کنار این نکات اما موضوع مهم‌تری نیز وجود دارد که آن هم مسئله پیشگیری از ویرانی‌ها و خسارات است که باید از قبل پیش‌بینی می‌شد.

ایشان افزودند: جدای از خسارات، موضوع صدمات روحی و روانی ناشی از حوادثی همچون سیل، بلندمدت و تأثیرگذار است؛ بنابراین باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و آینده‌نگری شود که صدمات و خسارات ناشی از این‌گونه حوادث به کم‌ترین میزان ممکن برسد.

رهبر انقلاب اسلامی «لایروبی رودخانه‌ها»، «لایروبی سدها»، «آزادسازی حریم رودخانه‌ها»، «آبخیزداری» و «حفظ مراتع و جنگل‌ها» را از موضوعات بسیار مهم برشمردند و تأکید کردند: این حادثه باید یک درس عبرت باشد تا در طرح‌های مختلف آینده از جمله سد سازی‌ها، راه‌سازی‌ها، احداث راه‌آهن، و عمران شهری، همه جوانب مختلف دیده و آینده‌ نگری لازم و جامع انجام شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع پیگیری جدی تصمیم‌های اتخاذ شده در حادثه سیل در استان‌های مختلف را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: در حادثه اخیر، مردم واقعاً کمک کردند و روحیه بسیج‌شوندگی مردم برای خدمت فوق‌العاده است که باید از این روحیه استفاده شود، ضمن آن‌که همکاری خوبی میان مردم و مسئولان به‌وجود آمد.

ایشان در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کردند: در قضیه سیل اخیر، صدا و سیما انصافاً عملکرد خوبی داشت.

خاطرنشان می‌شود در این جلسه‌‌ که با حضور معاون اول رییس جمهور و تعدادی از اعضای دولت، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان کل ارتش و سپاه، فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی، نیروی انتظامی و بسیج، مسئولان ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی، برگزار شد، رهبر معظم انقلاب ضمن دریافت گزارش از مسئولان اجرایی و نظامی، به بررسی آخرین وضعیت مناطق آسیب‌دیده از سیل و اقدامات انجام شده برای اسکان سیل‌زدگان، رسیدگی به مشکلات مردم و تصمیم‌های اتخاذشده به منظور جبران خسارات در بخش‌های مسکن، کشاورزی، دامداری، زیرساخت‌ها و همچنین روند کنترل شرایط روزهای آینده پرداختند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار