سرپرست گروه مردمی حافظ:

مهربانی مردم شیراز در حق شهروندان سیل‌زده اشکمان را در آورد

«امین فریدونی» که از گرو‌های مردمی حاضر و کمک‌رسان در محله سعدی شیراز بودند، گفت: من فراموش نمی‌کنم پیرزنی را که یک کیسه چای آورده بود تا به سیل‌زده‌ها کمک کند، دیدن مهربانی مردم اشکمان را در می‌آورد.
کد خبر: ۳۴۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ - 07April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، با وقوع سیل در شیراز به خصوص محله سعدی، بسیاری از شهروندان به صورت فردی یا گروهی وارد منطقه شدند و خدماتی را نیز ارائه کردند.

یکی از گروه‌های مردمی حاضر در سعدی، گروه حافظ بود که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اقدام به انعکاس وضعیت پس از سیل و جمع‌آوری کمک‌های مردمی کردند.

سرپرست گروه مردمی حافظ، در گفت‌وگو با خبرنگار ما به تشریح اقدامات این گروه در روز‌های پس از سیل محله سعدی پرداخت.

امین فریدونی با بیان اینکه از دقایق اول بروز سیل در شیراز، تلاش ما اسکان مسافران نوروزی بود، اظهار داشت: با بحرانی شدن وضعیت در شیراز بالغ‌بر 500 خانواده را در منازل شهروندانی که به ما اطلاع داده بودند، اسکان دادیم. در واقع ما یک پل ارتباطی بودیم و از پل احسان که محل اسکان ما بود با تلفن مسافران نوروزی را در منازل مشخص شده جابه‌جا می‌کردیم.

وی ادامه داد: با ورود سیلاب به محله سعدی شیراز، از وضعیت بد آنجا باخبر شدیم و با هماهنگی چند آفرود سوار از منطقه بازدید کردیم.

فریدونی افزود: از طریق صفحه مجازی خودم که اکثر هنرمندان و ورزشکاران نیز آن را دنبال می‌کنند، وضعیت سعدی را در چند استوری اطلاع‌رسانی کردم که بازدید‌ها هم زیاد شد و کمک‌رسانی‌ها هم افزایش پیدا کرد.

سرپرست گروه مردمی حافظ با اشاره به اینکه طی 3 ساعت 9 ماشین آفرود و یک کامیون را از اقلام موردنیاز پر کردیم و به محله سعدی رفتیم، گفت: کمک‌های مردم جمع شده بود، اما در توزیع به مشکل برخوردیم و خیلی اتفاق خوبی بود که ما با پایگاه بسیج سلمان آشنا شدیم و همکاری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با استقرار در پایگاه سلمان، به مردم اطلاع‌رسانی کردیم که در پایگاه هستیم و کمک‌های غیر نقدی خود را به آنجا منتقل کنید که بالغ‌بر 300 خودرو نیز به پایگاه آمدند و اقلام تخلیه و در نهایت پخش شد.

فریدونی با بیان اینکه در روز‌های پس از سیل وضعیت سعدی از لحاظ ترافیکی سنگین بود و به همین دلیل از خانم دودمان عضو شورای شهر درخواست مکان خارج از سعدی کردیم، ابراز داشت:، چون می‌خواستیم بحران را خارج از محدوده بروز بحران مدیریت کنیم، مرکز موتوری شهرداری در اختیار ما قرار گرفت تا بتوانیم در کنار سایر ارگان‌ها به مردم منطقه کمک کنیم.

سرپرست گروه مردمی حافظ ادامه داد:، چون دادستان شیراز اعلام کرده بود هیچ نیروی مردمی حق فعالیت در سعدی را ندارد، با درخواست خود ارگان‌ها ما با کمیته امداد همکاری کردیم.

وی افزود: تعداد را پایین می‌گویم که مسؤولیتی برایم نداشته باشد، اما بالغ‌بر هزار خودرو حاوی اقلام غیر نقدی از مردم تحویل گرفتیم که ثبت دقیق هم شده است که با کمک کمیته امداد و بخشی هم سپاه و بسیج در بین خانواده‌هایی که آدرس و اطلاعات آن‌ها را داشتیم توزیع کردیم، تلاش ما این بود که اقلام با توجه به نیاز خود مردم سیل‌زده توزیع شود.

فریدونی گفت: علیرغم هشت روز فعالیت و خستگی که بر ما غالب شده بود، اما ارگان‌های متولی از ما خواستند که به عنوان گروهی که مورد اعتماد مردم هستیم برای لرستان هم کمک‌های مردمی جمع‌آوری کنیم، در ابتدا قبول نکردیم، اما دلمان نیامد و کار برای لرستان را هم از چند روز گذشته آغاز کردیم، چون قول داده بودیم که یک کانتینر اقلام بهداشتی و غذایی به مناطق سیل‌زده لرستان ارسال کنیم.

وی تأکید کرد: بخشی از فعالیت ما برای لرستان نشان دادن فرهنگ مهربانی و کمک‌رسانی مردم شیراز است، با بروز سیل این فرهنگ زبان زد خاص و عام شده و علیرغم اینکه هنوز وضعیت بحرانی تا حدی در شیراز وجود دارد، اما به دیگر مردم سیل‌زده هم کمک می‌کنیم.

سرپرست گروه مردمی حافظ با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته علاوه بر سعدی به سلطان‌آباد، ماه فیروزان و دیگر نقاط شیراز هم سر زدند گفت: این مدت ما بازخورد خوبی از شهروندان داشتیم تا حدی که به خاطر خوب و مهربان بودنشان اشکمان را هم در آوردند، من فراموش نمی‌کنم پیرزنی را که یک کیسه چای آورده بود تا به سیل‌زده‌ها کمک کند، از سنین مختلف برای کمک‌رسانی به همشهری‌های خود و همین‌طور مسافران نوروزی تلاش می‌کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار