ایمان گودرزی خبر داد

مستندی با موضوع مقاومت مردم آمل در برابر تروریست ها

ایمان گودرزی، کارگردان و مستند ساز گفت: این فیلم دربارهٔ مقاومت مردم آمل در برابر حمله گروهک‌ها در سال 1360 از زبان مردم عامه است.
کد خبر: ۳۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳ - 18November 2014

مستندی با موضوع مقاومت مردم آمل در برابر تروریست ها

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس ایمان گودرزی، کارگردان و مستند ساز از ساخت مستند «بهمن 60» خبر داد و گفت: این فیلم دربارهٔ مقاومت مردم آمل در برابر حمله گروهکها در سال 1360 از زبان مردم عامه است.

گودرزی دربارهٔ واقعهٔ آمل گفت: پس از پیروزی انقلاب، بسیاری از گروهکها، انقلاب را وام دار خود میدانستند و به دنبال حق خواهی بودند. امام خمینی(ره) تلاش کردند تا این افراد را به دامن نظام برگردانند اما این افراد با تشکیل خانههای تیمی دست به ترور چهرههای ارزشمند انقلاب زدند. اما زمانی که دیدند در میان مردم جایی ندارند تلاش کردند با اسم «کارگر» وارد منطقه آمل شوند. چرا که این منطقه بسیار استراتژیک بود و به پایتخت بسیار نزدیک بود. آنها دسترسی خوبی به مازندران داشتند و البته فکر میکردند که مردم مازندران باور پذیری نسبت به اندیشههای کمونیستی دارند.

وی ادامه داد: در نهایت این گروه تصمیم گرفت که در 6 بهمن 1360 به شهر آمل حمله کند تا بتواند با تسخیر این شهر مازندران را تحت فرمان خود در آورد. 200 نفر مسلحانه به این شهر حمله میکنند اما مردم آمل بدون هیچ گونه سلاحی و به صورت خود جوش و بسیجیوار از شهرشان دفاع میکنند و شکست سختی را به دشمن تحمیل میکنند. به گونهای که این گروهک بعدا اقرار به شکست سختی کرد. در جریان این حمله 40 نفر از مردم آمل شهید میشوند و در مقابل همهٔ 200 نفر این گروهک میمیرند.

این مستند ساز دربارهٔ داستان مستند گفت: داستان مستند «بهمن 60» روایتگری حوادث آن دوران از زبان مردم عامه آمل است. همان افرادی که به مقاومت پرداختند و اجازه نفوذ دشمن را ندادند. در حقیقت میخواهیم واقعهٔ آمل را ازبان خود مردم کوچه و بازار بشنویم. شهر آمل به شهر هزار سنگر معروف است و این به دلیل همین مقاومت مردمی است. هم چنین امام خمینی(ره) دروصیت نامه خودشان تنها شهری که اسم میآورند شهر آمل است و از مردم این شهر به خاطر مقاومتشان تشکر میکنند.

گودرزی به روند ساخت این مستند و حضور آن در جشنوارهها اشاره کرد و گفت: کار تصویر برداری این مستند بازسازی به اتمام رسیده و اکنون مشغول تدوین آن هستیم. مستند برای پخش و شرکت در جشنواره عمار آماده خواهد شد. در این مستند بیش از 40 بازیگر به ایفای نقش پرداختند و در 45 دقیقه آماده پخش خواهد شد.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ایمان گودرزی، مدیر تصویر برداری: وحید نجفزاده، تدوین: حسن ایزدی و مدیر تولید حسین فریدون جاه.

گفتنی است محمدرضا شفیعی، تهیه کننده سینما نیز در حال ساخت فیلم داستانی «ماهی سیاه کوچولو» با همین موضوع با بازی مریلا زارعی و مصطفی زمانی است. وی در اینباره گفته است: این فیلم درباره واقعه سربداران و در دهه 60 است که طی این چند روزه در شهر آمل جلوی دوربین رفته و کارگردان آن نیز مجید اسماعیلی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها