مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران یزد:

روز جانباز نمادی از صبر و استقامت است/ ۹ هزار و ۶۸۵ آمار جانبازان یزدی

«احمد ابراهیمی» روز جانباز را نمادی از پایه‌های استقامت، ایثار و صبر دانست و گفت: تعداد جانبازان استان یزد ۹ هزار و ۶۸۵ نفر است.
کد خبر: ۳۴۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ - 08April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «احمد ابراهیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جانباز برگزار شد با اشاره به اینکه واژه ایثار و جانبازی از نزاع بین حق و باطل معنا پیدا می‌کند اظهار داشت: امروز اگر ما در کشور با آرامش و امنیت در حال زندگی هستیم ناشی از صبر، مقاومت و ایثار شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنها است و پیامبر اکرم (ص) اولین جانباز اسلام هستند.

وی افزود: اگر امروز ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف در حال پیشرفت است و می‌توانیم با زمینه‌های پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را فراهم کنیم به دلیل مقاومت‌ها و ایستادگی‌هایی است که جانبازان و خانواده‌های شهدا داشته اند.

ابراهیمی روز جانباز را نمادی از پایه‌های استقامت، ایثار و صبر  دانست و ادامه داد: این روزها فرصت مناسبی است که برای نسل جدید از خودگذشتگی و ایثارها را به تصویر بکشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاکران یزد در ارتباط با برنامه‌های این ایام با بیان اینکه بخشی از خطبه‌های نماز جمعه هفته قبل یزد به این موضوع اختصاص پیدا کرد؛ گفت: جشن‌های هفته جانباز هم از 19 تا 23 فروردین در تمام شهرستان‌های یزد برگزار می‌شود و در یزد هم این جشن‌ها چهارشنبه همین هفته با حضور تمام جانبازان بالای 25 درصد و خانواده هایشان برگزار می‌شود.

وی عیادت از جانبازان در بیمارستان‌ها، برگزاری همایش دوچرخه سواری، برگزاری ویژه برنامه در مدارس شاهد، برگزاری جشن‌های هفته جانباز در مساجد، اجرای طرح علمداران حماسه، تجلیل از جانبازان شاغل و فعال در ادارات استان، اجرای ورزش‌های همگانی در سطح شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه دارت و تنیس روی میز، برگزاری مسابقات ورزشی پوچیا ویژه جانبازان قطع نخاعی، پایش سلامت جانبازان و خانواده آنها و تجلیل از جانبازان بازنشسته بنیاد شهید و همچنین طلاب شاهد و ایثارگر را از جمله برنامه‌های این مناسبت دانست.

این مسئول تعداد جانبازان استان یزد را 9 هزار و 685 نفر قلمداد کرد و گفت: 6 هزار و 38 نفر از این افراد جانبازان زیر 25 درصد هستند و جانبازان 25 تا 42 درصد، سه هزار و 64 نفر هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه 410 نفر جانبازان 50 تا 69 درصد هستند و 173 نفر جانبازان 70 درصد هستند گفت: تعداد 702 آزاده داریم که تمام آنها افتخار جانبازی را هم دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان یزد با شاره به 37 نفرازنخبگان جامعه جانبازان یزد، تصریح کرد: یک هزار و 378 نفر از جانبازان یزد شیمیایی هستند و 2 هزار و 450 نفر از جانبازان یزد هم اعصاب و روان هستند.

وی از فعالیت 25 نفر از مدیران کل و فرمانداران یزد که جانباز هستند خبر داد و متذکر شد: در بحث ارائه خدمات به جانبازان زیر 25 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی در حال تغییراتی است که خدمات را ارائه نمایند.

این مسئول با تاکید بر اینکه عمده مشکل جامعه جانبازان یزد اشتغال است گفت: بیش از یک هزار نفر از فرزندان جانبازان یزد جویای کار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها