استاندار لرستان:

قول تأمین اعتبار و جبران خسارت روستاییان سد سیمره داده شد

«سید موسی خادمی» با اشاره به قرارگیری 11 روستای این استان در مخزن سد «سیمره» گفت: در تماس با معاون اول رئیس جمهور و وزارت نیرو، قول تامین اعتبار و جبران خسارت روستاییان داده شد.
کد خبر: ۳۴۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ - 11April 2019

قول تأمین اعتبار و جبران خسارت روستاییان سد سیمره داده شدبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «سید موسی خادمی» استاندار لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  آب سد «سیمره» دارد بالا می‌آید و احتمال دارد تعدادی از روستاهای حاشیه آن در لرستان در مخزن سد قرار بگیرند، اظهار داشت: از اول دنبال تخلیه آن روستاها بودیم، الان در حال جاده سازی هستیم تا از طریق این جاده اهالی روستاها را خارج کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان سد از سال‌ها پیش قرار بود اراضی و خانه‌های مردم را خریداری کند، این کار نشده بود و مردم سردرگم بودند، گفت: از طرفی مسئولان سد تصمیم گرفته بودند که دیگر ارتفاع سد را به حدی نرسانند که مشکلی برای روستاها پیش آید.

استاندار لرستان تصریح کرد: الان مسئولان سد تصمیم گرفته‌اند ارتفاع را جوری تنظیم کنند که این مکان این روستاها، در مخزن قرار می‌گیرند.

خادمی با اشاره به اینکه ما پیگیر بودیم که خرید منازل و اراضی را دولت و وزارت نیرو تضمین کند تا مردم با خیال راحت‌تری منتقل شوند، اظهار داشت: طی تماسی که با معاون اول رئیس جمهور و وزارت نیرو داشتیم اعلام کردند که قطعاً اعتبار لازم برای پرداخت خسارت و خریداری اراضی و املاک مردم تأمین شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکیپ‌هایی در حال ارزیابی اراضی و املاک این روستاها هستند، افزود: طبق قول دولت این اراضی حتماً خریداری می‌شود و بنابراین مردم با خیال راحت با ستاد بحران همکاری و نسبت به تخلیه اقدام کنند؛ مطمئن باشند حتماً خسارات آنها را تأمین و پرداخت می‌کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه 11 یا  13 روستا مربوط به لرستان هستند که در مخزن سد قرار می‌گیرند و چند روستا هم مربوط به ایلام است، یادآور شد: دستگاه‌های امدادی در منطقه هستند و همه تلاش را می‌کنیم تا روستاها را تخلیه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار