عبدالحمید قره‌داغی:

عرضه ۱۷۰ کتاب جدید/ سوره مهر با تقریظ جدید رهبر انقلاب به نمایشگاه کتاب می‌آید

مدیر انتشارات سوره مهر با اشاره به عرضه کتاب جدید تقریظ شده رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: سوره مهر امسال با ۱۷۰ عنوان کتاب جدید و اثر تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۴۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ - 15April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری اعلام برنامه‌های انتشارات سوره مهر ویژه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت برگزار شد.

عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر در این نشست ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان اظهار داشت: شعار انتشاراتی سوره مهر «ناشر اندیشه انقلاب اسلامی» است که سال‌ها در این زمینه همکارانم زحمت کشیده‌اند که امروز به آستانه نمایشگاه کتاب تهران رسیده‌ایم.

وی گفت: سوره مهر سال گذشته برای هفتمین بار ناشر برتر بخش عمومی شناخته شد و در سال ۹۸ نیز تمام تلاشمان را برای اینکه سال خوبی داشته باشیم، خواهیم کرد. سال گذشته سال سختی بود، ولی تلاش و کوشش همیشه جواب می‌دهد و ما نیز در کنار مشکلات حوزه کاغذ و چاپ، توانستیم در تولید و نشر دستاورد‌هایی داشته باشیم.

مدیر انتشارات سوره عنوان کرد: سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی در فروش تیراژ آثار بودیم. به لحاظ تعداد اثر نیز ۱۷۰ عنوان کتاب چاپ اولی منتشر کردیم که برای اولین بار در نمایشگاه تهران عرضه می‌شوند. مجموع آثار پرفروش ما در سال ۱۳۹۷ در برخی آثار به ۲۰ چاپ مجدد رسید که مجموع این چاپ مجدد‌ها به ۵۳۰ دوره می‌رسد.

قره‌داغی افزود: با تیراژ ۹۸۰ هزار جلد و ۲۰۰ میلیون صفحه آثارمان را در سال گذشته عرضه کردیم و بیشترین کتاب‌ها در حوزه ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی بوده که چیزی حدود ۲۰۰ دوره چاپ مربوط به این حوزه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «فرنگیس» اتفاق جذاب سال گذشته بود که حکمت‌هایی در آن نهفته بود که توجه به مرزنشین‌هایکی از آن حکمت‌هاست. امسال نیز مطلع شدیم ان‌شاءالله فردا در برنامه پاسداشت ادبیات مقاومت مراسمی در سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل سرخ» منتشر خواهد شد. این تقریظ مربوط به سال ۱۳۸۴ است که امسال منتشر خواهد شد.

مدیر انتشارات سوره مهر ادامه داد: راه‌اندازی نهضت ترجمه برای ادبیات تالیفی انقلاب اسلامی یک موضوع و مطالبه رهبری بود که سوره مهر در کنار تمام نهاد‌های فعال در این عرصه همراهی مستمر داشت و حدود ۱۲۰ اثر ترجمه شده با تنوع زبان انگلیسی، روسی، اردو و عربی ترجمه کرده است که همزمان با هفته هنر انقلاب نمایشگاه آن برگزار شد. امسال نیز تعداد این آثار افزایش یافت تا با غرفه مستقل بین‌المللی به معرفی آثار جدید بپردازیم.

قره‌داغی از انتشار کتاب‌های سال‌های گذشته خبر داد و گفت: بسیاری از کتاب‌هایی که ۲۰ سال از آخرین چاپشان می‌گذشت جلدسازی شد و امسال حدود ۲۵ جلد آن منتشر خواهد شد که شاخص‌ترین آثار مربوط به اکبری قمی است که به سفارش شهید آوینی نوشته شده بود. کتاب‌هایی هم که تقریظ رهبر معظم انقلاب بود در مجموعه «دست‌خط» چاپ مجدد شدند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها