لاریجانی در پاسخ به تذکر یک نماینده:

رهبران حزب جمهوری اسلامی تابع ولایت ‎فقیه بودند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حزب جمهوری اسلامی با ولایت ‎فقیه مشکلی نداشت، گفت: رهبران این حزب همه تابع ولایت فقیه بودند.
کد خبر: ۳۴۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 16April 2019

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌) مجلس شورای اسلامی، «محمدجواد ابطحی» نماینده مردم خمینی‎شهر در خانه ملت، طی اخطار قانون‎ اساسی با اشاره به حزب جمهوری اسلامی اظهار داشت: مشکل این حزب این بود که نمی‌دانستند دستورات رهبری ارجح است و باید در اولویت قرار بگیرد یا دستورات حزب جمهوری اسلامی.

در ادامه جلسه و بحث و تبادل نظرها در خصوص حزب جمهوری اسلامی، جبار کوچی‎نژاد در پاسخ به اظهارات محمدجواد ابطحی، تصریح کرد: اگر حزب جمهوری اسلامی نبود مشخص نبود که چه بر سر انقلاب می‌آمد و شهدایی چون بهشتی و باهنر هم از اعضای حزب جمهوری بودند.

ابطحی پایه و اساس احزاب را برگرفته از اندیشه‎های غربی عنوان کرد و گفت: با توجه به این که احزاب ساز و کار مخصوص به خود را دارند، ما برای مقبولیت آنها باید شیوه‎های آنها را به کار بگیریم، در صورتی که نمی‎توان و نباید در خصوص کشورداری از تفکرات آنها بهره برد.

علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات ابطحی در خصوص تفکرات حزب جمهوری اسلامی، رهبران این حزب را مقلد ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: در این که حزب جمهوری اسلامی یک حزب اسلامی بود، شکی نیست؛ چراکه با ولایت فقیه هیچ مشکلی نداشتند و در حقیقت تابع ولایت فقیه بودند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار